کودکان مبتلا به اوتیسم به همت بخش خصوصی صاحب مدرسه می شوند

تفاهم نامه احداث مدرسه تخصصی دانش آموزان مبتلا به اوتیسم، بین اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی مدارس و شرکت راهسازی و ساختمانی ۱۱۵ در اتاق بازرگانی کرمان منعقد شد. به گفته رئیس هیات مدیره شرکت ۱۱۵ این مدرسه با ۱۳۰۰ مترمربع زیربنا و اعتباری در حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان در […]

تفاهم نامه احداث مدرسه تخصصی دانش آموزان مبتلا به اوتیسم، بین اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی مدارس و شرکت راهسازی و ساختمانی ۱۱۵ در اتاق بازرگانی کرمان منعقد شد.

به گفته رئیس هیات مدیره شرکت ۱۱۵ این مدرسه با ۱۳۰۰ مترمربع زیربنا و اعتباری در حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع احداث خواهد شد. محسن ضرابی در نشست امضای این تفاهم‌نامه، افزود: در صورت تحویل زمین از طرف آموزش و پرورش و نیز تهیه نقشه های اجرایی و صدور پروانه در موعد مقرر، عملیات ساخت مدرسه در کمتر از یک سال انجام می‌شود و مدرسه در مهرماه سال ۱۴۰۱ قابل بهره برداری خواهد بود. وی همچنین از پیگیری‌های رئیس و دبیر کل اتاق کرمان برای توسعه فضاهای آموزشی و انجام مسئولیت های اجتماعی تقدیر کرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان  در ادامه این نشست، نیز ابراز امیدواری کرد این تفاهمنامه منجر به احداث یک مدرسه خوب برای کودکان مبتلا به اوتیسم شود. سیدمهدی طبیب‌زاده، گفت: اتاق کرمان در ماه‌های اخیر با کمک خیران بر توسعه فضاهای آموزشی تمرکز کرده است به طوری که سرانه فضاهای آموزشی در استان از ۴٫۹ مترمربع به ۵٫۲ مترمربع رسیده است و با تکمیل پویش کرمان دانا این سرانه از میانگین کشور بالاتر خواهد رفت. وی با بیان اینکه به زودی و با همکاری خیران، مرکز آموزشی جامع و مدرن نابینایان نیز احداث خواهد شد، ادامه داد: باید در کنار توسعه فضاهای آموزشی، موضوع مهارت آموزی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

همچنین احمد اسکندری، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این نشست گفت: تاکنون اقدامی موثر و در خور دانش آموزان مبتلا به اوتیسم انجام نشده است که امیدواریم با پیگیری اتاق کرمان اقدامی بزرگ در راستای احداث مدارس و توسعه فضاهای آموزشی برای جوامع هدف به ویژه دانش آموزان و کودکان مبتلا به اوتیسم انجام شود.




کودکان مبتلا به اوتیسم به همت بخش خصوصی صاحب مدرسه می شوند

منبع:یـزدان کـرمان
? کودکان مبتلا به اوتیسم به همت بخش خصوصی صاحب مدرسه می شوند