کودتای ۲۸ مرداد لکه ننگی بر دامن استبداد است

معاون تهذیب حوزه علمیه رودبار جنوب گفت: کودتای ۲۸ مرداد لکه ننگی بر دامن استبداد است. حجت‌الاسلام مهدی سر رشته داریان معاون تهذیب و استاد حوزه علمیه رودبار جنوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار  نذیر کرمان با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد، گفت: این کودتا سند روشن دیگری بر دخالت‌های آمریکایی‌ها در امور داخلی ایران است.   […]

معاون تهذیب حوزه علمیه رودبار جنوب گفت: کودتای ۲۸ مرداد لکه ننگی بر دامن استبداد است.

حجت‌الاسلام مهدی سر رشته داریان معاون تهذیب و استاد حوزه علمیه رودبار جنوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار  نذیر کرمان با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد، گفت: این کودتا سند روشن دیگری بر دخالت‌های آمریکایی‌ها در امور داخلی ایران است.

 
 معاون تهذیب حوزه علمیه رودبار جنوب بیان کرد: روز ۲۸ مرداد یادآور کودتای ننگین و سیاهی است که شیرینی نهضت ملی شدن صنعت نفت را در کام ملت ایران تلخ کرد.
 
آمریکا دشمن شماره یک ملت ایران است
 
حجت‌الاسلام سر رشته داریان با اشاره به این که آمریکا هیچ‌گاه قابل اعتماد نبوده و نخواهد بود، خاطرنشان کرد: این کشور مستکبر در دهه‌های اخیر هر چه در توان داشته برای ضربه زدن به ملت ایران استفاده کرده است.
 
استاد حوزه علمیه رودبار جنوب بیان کرد:  آمریکا به حق دشمن واقعی و درجه یک ملت ایران است و دشمنی این کشور سلطه‌گر با ملت ایران سابقه دیرینه دارد و هیچ گاه نیز پایانی نخواهد داشت.
 
وی با بیان این که آمریکایی‌ها همواره به دنبال غارت و چپاول سرمایه ملت‌ها بودند، تصریح کرد: در رژیم سابق، آمریکایی‌ها بر همه امور کشور مسلط بودند و اموال و دارایی‌های ملت ایران را به دلیل بی‌کفایتی و وابستگی سران رژیم به تاراج ‌بردند.
 
حجت‌الاسلام سر‌رشته داریان با اشاره به این که ملت بزرگ ایران بی اعتمادی به آمریکایی ها را از حادثه تلخ ۲۸ مرداد آموخته است، خاطرنشان کرد: دشمنی آمریکایی‌ها با ملت ایران مربوط به امروز و دیروز نیست و سابقه دیرینه دارد و در سال‌های اخیر نیز نمونه‌ای فریب‌کاری آمریکایی‌ها در جریان برجام به دنیا ثابت شد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه رودبار جنوب با اشاره به این که امروز مهم ترین هدف آمریکایی‌ها نفوذ و سلطه بر ملت ایران است، خاطرنشان کرد: در این راستا همه توان خود را به کار گرفته‌اند تا بر ملت بزرگ ایران مسلطه شوند.
 
مصدق به دنبال منافع حزبی خود بود
حجت‌الاسلام سر‌رشته‌داریان با بیان اینکه بر خلاف انتظار با روی کار آمدن مصدق، وی تنها به دنبال حفظ منافع حزبی خود بود و این امر موجب شد تا از آیت الله کاشانی دوری کند، افزود: مصدق اختیارات خود را افزایش داده و اختیارات مجلس ملی را کاهش داد.
 
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه رودبار جنوب جدایی دین از سیاست را خواسته دشمنان داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: حمایت کشور انگلیس از مصدق برای ادامه راه موجب شد تا هنگامی که مصدق آیت الله کاشانی را در مقابل دید اقدام به لکه دار کردن این روحانی کرد.
 
حجت‌الاسلام سررشته‌‌داریان ادامه داد: اقدامات مصدق موجب شد تا ۲۵ سال حکومت استبدادی پهلوی ادامه یافته و پیروزی انقلاب با تاخیر مواجه شود.
 
وی با بیان اینکه جدایی دین از سیاست توطئه دشمنان بود که با حقه بازی انگلیسی‌ها رقم خورد، یادآور شد: این در حالی است که در طول تاریخ نیز جدایی دین از سیاست به ضرر حکومت‌ها تمام شده است.
 
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه رودبار جنوب با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) موجب محقق شدن شعار «سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ما است» محقق شود.
 
حجت‌الاسلام سر‌رشته‌داریان با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز بارها به این موضوع تاکید کرده و در جمع مردم و مسئولان نظام به پیوند دین و سیاست اشاره کرده‌اند، خاطرنشان کرد: باید مراقب توطئه‌های دشمنان در این خصوص بود.
 
وی افزود: پیوند دین و سیاست همواره از سوی پیامبر گرامی اسلام، ائمه اطهار (ع) و بزرگان دینی مطرح شده است.
 
انتهای خبر/پورحیدر 




کودتای ۲۸ مرداد لکه ننگی بر دامن استبداد است

منبع:آرمـان
? کودتای ۲۸ مرداد لکه ننگی بر دامن استبداد است