کم کاری در امور فرهنگی موجب ایجاد معضلات و مشکلات اجتماعی می شود

جیرفت – فت فتو – امام جمعه جیرفت گفت: کم کاری در امور فرهنگی سبب ایجاد معضلات و مشکلات اجتماعی همچون شلوغی دادگاه‌ها، افزایش آمار طلاق و مفاسد می شود. به گزارش فت فتو، حجت‌الاسلام میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت افزود: فعالیت های فرهنگی باید جزو اقدامات اصلی مسئولان قرار گیرد […]

جیرفت – فت فتو – امام جمعه جیرفت گفت: کم کاری در امور فرهنگی سبب ایجاد معضلات و مشکلات اجتماعی همچون شلوغی دادگاه‌ها، افزایش آمار طلاق و مفاسد می شود.

به گزارش فت فتو، حجت‌الاسلام میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت افزود: فعالیت های فرهنگی باید جزو اقدامات اصلی مسئولان قرار گیرد و تمام فعالیت های اقتصادی باید دارای پیوست فرهنگی باشند.

وی‌ ادامه داد: با تقویت فرهنگ، بستر ظهور منجی عالم بشریت و تشکیل حکومت عدالت گستر مهدوی ایجاد می شود.

امام جمعه جیرفت ضمن گرامیداشت روز فرهنگ عمومی، گفت: فرهنگ یکی از مهمترین و اساسی ترین مسائل ماست زیرا مشکل فرهنگی منشا تمام مشکلات جامعه بوده و اصلاح مشکلات باید از فرهنگ آغاز شود. 

وی با بیان اینکه صدا و سیما و دیگر ارکان و مسئولان باید در خدمت فرهنگ باشند، افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی بوده و همه بویژه مدیران و مسئولان باید به مقوله فرهنگ توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: تمامی فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باید پیوست فرهنگی داشته باشند اما گاهی شهرک ها بدون ایجاد بستر کار فرهنگی ساخته می‌شود. 

وی ادامه داد: فرهنگ در امنیت، توسعه و دیگر زمینه ها تاثیر دارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی به سفر مقام معظم رهبری به شهرستان جیرفت اشاره کرد و گفت: روز ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهرستان جیرفت باید به عنوان روز جیرفت در تقویم ثبت شود.

وی افزود: معظم له در این سفر بر لزوم انجام فعالیت های فرهنگی تاکید کرده اند لذا این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

خطیب جمعه جیرفت در بخش دیگری از سخنان خود به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: کرونا هنوز تمام نشده و نباید آن را فراموش کنیم، بلکه باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان با جدیت ادامه یابد.

وی افزود: غفلت از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی منجر به شروع موج جدید بیماری و تحت تاثیر قرار گرفتن امور خواهد شد.

وی ادامه داد: مسئولان باید نظارت مستمر را همچنان در دستور کار داشته باشند و مجالس عزا و عروسی را همچون اصناف مدیریت کنند.

وی بر مشارکت بیشتر مردم در زمینه تزریق واکسن تاکید کرد و گفت: مردم به موج منفی در این زمینه توجه نکنند چرا که مخالفان امروز تزریق واکسن تا دیروز کندی روند واکسیناسیون را مورد هجمه قرار می‌دادند و از هر راهی برای زیان زدن به ملت ایران استفاده می‌کنند.

وی به واکسیناسیون سرخک در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: بیماری سرخک در جنوب کرمان و جیرفت مشاهده شده و مردم کودکان خود در رده سنی اعلامی را سریع واکسینه کنند.

حجت الاسلام تارم به حضور دشمن‌شکن مردم جیرفت در بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان اشاره کرد و این حضور پرشور را تحسین کرد.

وی به مذاکرات برجام اشاره کرد و گفت: اروپا امروز باز هم نقش پلیس بد را بازی می‌کند و چنین وانمود می‌کند که ایران بواسطه تهدید و فشار آن ها حاضر به حضور در میز مذاکره شده است.

وی افزود: ایران هیچگاه با مذاکره عزتمندانه برای تامین منافع مردم مخالف نبوده و نیست.

وی ادامه داد: ما از چنین مذاکره‌ای استقبال خواهیم کرد اما مسائل کشور را به آن گره نخواهیم زد.

خطیب جمعه جیرفت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از اهداف رسالت پیامبران الهی، اقامه عدل در جامعه است، گفت: عدالت اجتماعی یکی از مهمترین اهداف پیامبران بوده و از اهداف اسلام از تشکیل حکومت، اقامه عدل و عدالت است.

وی افزود: مبارزه مستکبران با ادیان و پیامبران الهی بواسطه حرکت آنان بر مدار عدالت‌گرایی و مقابله با ظلم است.

وی ادامه داد: عدالت عوامل و ارکانی دارد که وجود افراد صالح، شایسته و عادل رکن اول آن محسوب می‌شود و در درجه اول باید آمران به عدالت، عادل و شایسته باشند، عدل بر جامعه حاکم بوده و دارای پذیرش عمومی باشد.

حجت‌الاسلام تارم اظهار داشت: جامعه پذیرای عدالت بوده چرا که از آثار متعدد آن آگاه است و می‌داند ظلم و فساد موجب ضایع شدن حقوق و در نهایت عذاب الهی خواهد شد.

وی تصریح کرد: بواسطه عدل، امور جامعه اصلاح شده و شکوفایی و توسعه به ارمغان خواهد آمد.




کم کاری در امور فرهنگی موجب ایجاد معضلات و مشکلات اجتماعی می شود

منبع:ایرنـا
? کم کاری در امور فرهنگی موجب ایجاد معضلات و مشکلات اجتماعی می شود