کمیته امداد جریانی قدرتمند در محرومیت زدایی

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: کمیته امداد به یک جریان قدرتمند در حمایت از محرومان و محرومیت‌زدایی در کشور تبدیل شده است. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان صبح امروز در دیدار مدیرکل […]

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: کمیته امداد به یک جریان قدرتمند در حمایت از محرومان و محرومیت‌زدایی در کشور تبدیل شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان صبح امروز در دیدار مدیرکل و اعضای شورای مدیران کمیته امداد استان کرمان با وی که در آستانه ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد با قدردانی از حضور حماسی مردم ایران به ویژه دیار کریمان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم چنین تبریک ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: تأسیس این نهاد بسیار مفید، موثر، کارآفرین و محرومیت‌زا را خدمت همه امدادگران که افسران این مجموعه ارزشمند هستند تبریک می‌گویم.

وی با بیان این‌که کمیته امداد بعد از انقلاب در حجم کوچکی به طبقه محروم خدمت می‌کرد اما آرام آرام این نهاد به یک جریان بسیار پویا، ارزشمند تبدیل شد که برخی از وزارتخانه‌ها حتی به گرد این نهاد هم نمی‌رسند، خاطرنشان کرد: امروز کمیته امداد به یک جریان بسیار قدرتمند در حمایت از محرومان و محرومیت‌زدایی در کشور تبدیل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه سه مسئله در ارتباط با کمیته امداد مورد توجه است که اولین مسئله وسعت امدادرسانی این نهاد است که در مناطق محروم و صعب‌العبور و هرجا که نیازمندی وجود دارد خدمت‌رسانی انجام می‌دهد، افزود: نکته دوم تنوع کارهایی است که کمیته امداد در بحث خدمات‌رسانی در سطح جامعه انجام می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که در گذشته فقط بحث معیشتی نیازمندان و فقرا مورد توجه کمیته امداد بود، ادامه داد: امروزه حجم خدمات و فعالیت‌های این نهاد بسیار بالا است و یک وزارتخانه توانمند به اندازه کمیته امداد قادر نیست این حجم از فعالیت را به این خوبی انجام دهد.

علیدادی‌سلیمانی مسئله سوم در بحث کمیته امداد را توانمندسازی محرومان عنوان کرد و گفت: کمیته امداد در دو دهه اخیر یک ماموریت جدید که توانمندسازی محرومان است را دنبال می‌کند که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد از جمله نهادهایی است که از اوایل انقلاب کارکنان آن کاملاً ممتاز هستند، افزود: کارکنان کمیته امداد شخصیت‌هایی انقلابی، باانگیزه و متدین هستند و کم‌کاری در این نهاد وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ادامه داد: خوشبختانه کمیته امداد در سراسر کشور از لحاظ نیروی انسانی کاملاً غنی است و نیروهای توانمندی در این نهاد فعالیت می‌کنند و کم‌ترین وزارتخانه‌ای می‌تواند کیفیت کادر و نیروی انسانی خود را از لحاظ ایمانی و عملی با کمیته امداد مقایسه کند؛ کمیته امداد یک نهاد ارزشمند، مقدس با ماموریت بسیار ویژه الهی است که کار خود را به خوبی در سطح جامعه انجام می‌دهد.

ناصر عسکری‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این دیدار با قدردانی از حضور حماسی مردم ایران به ویژه مردم دیار کریمان در انتخابات، اظهار داشت: ۱۱۵ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ماهیانه ۱۴۴ میلیارد تومان مستمری به حساب این خانواده‌ها واریز می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث حمایت و صیانت از نهاد خانواده از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه هزار سری جهیزیه به ارزش ۹۶ میلیارد تومان به زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان اهدا شده و طی این مدت ۶ هزار کمک موردی به ارزش سه میلیارد تومان به نیازمندان پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: در بحث اجاره مسکن از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۹ میلیارد تومان اجاره مسکن به ۵ هزار و ۷۲۷ نفر از مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان که یکی از اولویت‌های مهم کاری این نهاد است از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت و ۱۰ هزار و ۱۰۸ مورد فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

عسکری‌نژاد ادامه داد: در بحث کاریابی مددجویان و استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی نیز در سال جاری ۷۶۰ نفر از مددجویان تحت حمایت و فرزندان آنها از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کار شده‌اند.
انتهای خبر/ پسند




کمیته امداد جریانی قدرتمند در محرومیت زدایی

منبع:آرمـان
? کمیته امداد جریانی قدرتمند در محرومیت زدایی