کمک خیرین راوری جهت آزادی زندانیان غیر عمد

رئیس دادگستری راور از کمک یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریالی خیرین این شهرستان جهت کمک به زندانیان جرائم غیرعمد و محکومان مالی خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از روابط‌عمومی دادگستری راور؛ جشن گل‌ریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، با حضور رئیس دادگستری، امام جمعه، فرماندار، برخی از خیرین […]

رئیس دادگستری راور از کمک یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریالی خیرین این شهرستان جهت کمک به زندانیان جرائم غیرعمد و محکومان مالی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از روابط‌عمومی دادگستری راور؛ جشن گل‌ریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، با حضور رئیس دادگستری، امام جمعه، فرماندار، برخی از خیرین و سرمایه‌گذاران و جمعی از مسئولین ادارات در محل دفتر امام جمعه راور برگزار شد.

مسلم کاربخش رئیس دادگستری راور در این جلسه از کمک یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریالی خیرین این شهرستان جهت کمک به زندانیان جرائم غیرعمد و محکومان مالی خبر داد.

 وی ضمن اشاره به آیه “مَّثَلُ ٱلَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمۡوَٰلَهُمۡ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنۢبَتَتۡ سَبۡعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنۢبُلَةٖ مِّاْئَةُ حَبَّةٖۗ وَٱللَّهُ يُضَٰعِفُ لِمَن يَشَآءُۚ وَٱللَّهُ وَٰسِعٌ عَلِيمٌ (۲۶۱ سوره بقره) مَثَل آنان كه اموالشان را در راه خدا انفاق مى كنند، مانند دانه اى است كه هفت خوشه بروياند، در هر خوشه صد دانه باشد؛ و خدا براى هر كه بخواهد چند برابر مى كند و خدا بسيار عطا كننده و داناست”، گفت: خداوند متعال در این آیه، انفاق اموال را، هم نوعی سرمایه‌گذاری مادی و هم معنوی شمرده است.

مسلم کاربخش بیان‌ کرد: ستاد دیه کشور با کمک‌های خیرین و مردم کشور عزیز اسلامی تا کنون با آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، این افراد را به آغوش جامعه بازگردانده است.

وی با بیان اینکه عموم مردم و سرمایه‌گذاران نقش به‌سزایی را در این مسیر خطیر ایفا می‌کنند، افزود: ستاد دیه پس از جمع آوری کمک‌ها و با انجام تحقیقات لازم و احراز استحقاق زندانیان به صورت اعطای تسهیلات و کمک بدون بازگشت در زمینه آزادی محکومین مالی گام‌های موثری برداشته است.

رئیس دادگستری راور گفت: این اقدام ارزشمند ضمن داشتن آثار مثبت و آزادی فرد محکوم شده و جلب رضایت شاکی، کاهش اثرات بسیار منفی حبس برای خود فرد، اجتماع و دولت را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: اهتمام به مشکلات برادران دینی یکی از خصوصیات مومنان است و یکی از بزرگترین مصادیق اهتمام به مشکلات برادران دینی، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است؛ آنان افرادی هستند که ناخواسته خود و خانواده‌هایشان را دچار مشکل کرده‌اند و کمک به این افراد پاداش مادی و معنوی داشته و موجب اجر اخروی و سربلندی در زندگی است.

این مقام قضایی عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و در راستای سیاست‌های قوه قضائیه شاهد کاهش حبس و مساعدت در خصوص جرائم غیرعمد هستیم.

رئیس دادگستری راور در پایان سخنان خود از مسئولین دستگاهای اجرایی، خیرین و سرمایه‌گذارانی که با مشارکت خود در این مراسم دادگستری را یاری می‌کنند، قدردانی کرد.

انتهای خبر/




کمک خیرین راوری جهت آزادی زندانیان غیر عمد

منبع:آرمـان
? کمک خیرین راوری جهت آزادی زندانیان غیر عمد