کم‌کاری نهادهای متولی هنر و فرهنگ در مقابله با جبهه دشمن

خواننده حماسی کرمانی گفت: قطعه آهنگ «ما هستیم» پاسخ به کلید واژه‌های اغتشاشگران بود اما برای ساخت این قطعه بعضی نهادهای متولی هنر و فرهنگ کم‌کاری می‌کردند و حتی برخی نیز سد راهمان بودند تا کارمان تولید نشود. به گزارش سرویس اجتماعی «فت فتو» موسیقی یکی از روش‌های انتقال مفاهیم است، این نکته ی قابل […]

خواننده حماسی کرمانی گفت: قطعه آهنگ «ما هستیم» پاسخ به کلید واژه‌های اغتشاشگران بود اما برای ساخت این قطعه بعضی نهادهای متولی هنر و فرهنگ کم‌کاری می‌کردند و حتی برخی نیز سد راهمان بودند تا کارمان تولید نشود.

به گزارش سرویس اجتماعی «فت فتو» موسیقی یکی از روش‌های انتقال مفاهیم است، این نکته ی قابل تفکری است که در اغتشاشات اخیر بسیاری با بهره‌برداری از همین هنر برای بیان خواسته‌ها و افکارشان قدم برداشتند.

همگی شاهد بودیم شعارهایی چون «زن، زندگی، آزادی» و یا «مرد میهن آبادی» از دل یک قطعه آهنگ و موسیقی برآمد.

اما در این دوران افرادی چون رضا احمدی موسیقی‌دان و خواننده کرمانی نیز با استفاده از همین هنر به پاسخگویی برآمد و با ساخت «قطعه ما هستیم» در راستای جهاد تبیین قدم برداشت.

رضا احمدی یک خواننده حماسی و از اهالی دیار کریمان است، او در گفتگو با خبرنگار «فت فتو» گفت: وقتی به بررسی کلید واژه‌های اغتشاشگران پرداختم به این نتیجه رسیدم که باید به این کلید واژه‌ها پاسخ گفت برای مثال در آهنگ «ما هستیم» در پاسخ به «زن، زندگی، آزادی» مطرح کردم که «شان زن را هرگز نمی‌دانند که زن، زندگی، آزادی می‌خوانند». 

احمدی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر، دهه هشتادی ها مورد هدف اغتشاشگران بودند از طرفی به بهانه آزادی بانوان به دنبال بهره‌برداری از این قشر برای رسیدن به مقاصد خود بودند از این رو خواننده‌های ضدانقلاب نیز در این راستا قدم برداشتند و چندین محتوا در این رابطه تولید کردند.

وی ادامه داد: در حالی که معاندین در خصوص مقوله زن حداقل ۶ کار تولید کردند اما تنها قطعه «ما هستیم» در پاسخگویی به آن تولیدات، ساخته شد که البته جای تاسف دارد چرا که در این زمینه خیلی ضعیف هستیم، آن‌طرف میلیارد میلیارد هزینه می‌کنند اما این‌طرف اگر کسی هم بخواهد کاری کند مانع می‌شوند.

خواننده حماسی کرمانی با گلایه از سازمان ها و برخی افراد، توضیح داد: ساخت قطعه «ما هستیم» بسیار سختی بود البته به طوری کلی ساخت قطعه حماسی در ایران با مشکلات فراوان روبرو است شاید بخواهم راجع به اتفاقات بدی که برای من و همکارانم برای تولید یک کار می افتد صحبت کنم باید بگویم انگار در کشور دیگری زندگی می‌کنیم و به سختی در حال القای خوانندگی حماسی هستیم.

احمدی در خصوص حمایت سازمان ها از ساخت قطعه «ما هستیم» گفت: قطعه آهنگ «ما هستیم» پاسخ به کلید واژه‌های اغتشاشگران بود اما برای ساخت این قطعه  برخی نهادهای متولی هنر و فرهنگ کم‌کاری می‌کردند و علاوه بر برخی از افراد حتی برخی ارگان‌های دولتی و انقلابی نیز سد راهمان بودند تا کارمان تولید نشود و یا تیم‌مان خسته شود و ادامه ندهد.

وی تاکید کرد: اگرچه قطعه «ما هستیم» حمایت نشد اما تیم ما این کار را تولید و عرضه کرد، متاسفانه در این فضا کار کردن بسیار سخت است، شاید اگر کسی بشنود باور نکند که ساخت موسیقی حماسی در ایران سخت باشد.

خواننده حماسی کرمانی در خصوص بازخورد قطعه «ما هستیم» گفت: برای اجرای این کار در تلویزیون و یا برنامه های متعددی رفتم موضوع جالب این بود که بعد از اتمام برنامه، خیلی از مردم به سراغم می‌آمدند و تشکر می‌کردند، حتی برخی گریه می‌کردند و می‌گفتند دقیقا با خواندن شعر برایم اتفاقات اخیر مرور می شد، جواب شما برایمان دل‌گرمی بود البته از طرفی برخی هم طعنه و فحاشی بسیار می‌کردند.

احمدی با بیان این که برخی معتقد بودند در فضای کنونی کشور نباید چنین قطعه‌ای ساخته می‌شد، توضیح داد: من معتقدم که انقلابی که با خون صدها هزار انسان به دست آمده به راحتی از بین نمی‌رود از طرفی وقتی رهبرمان با خونسردی تمام اعلام می‌کند که قرار نیست اتفاقی بیافتد ما نیز با این راهنمایی ایمان می‌آوریم که ۴۳ سال برای از بین رفتن این نظام تلاش کرده‌اند اما همچنان نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

وی ادامه داد: خیلی‌ها بابت کاری که من انجام دادم ترسیدند و می‌گفتند صبر کن و بگذار ببنیم چه می‌شود اما در پاسخ گفتم اگر همه دست رو دست بگذاریم که چه می‌شود مطمئنا اتفاق بد می‌افتد، اما قرار نیست ما از چه چیزی بترسیم.

انتهای خبر/پسند
 




کم‌کاری نهادهای متولی هنر و فرهنگ در مقابله با جبهه دشمن

منبع:آرمـان
? کم‌کاری نهادهای متولی هنر و فرهنگ در مقابله با جبهه دشمن