کمپ ترک اعتیاد کبوترخان به‌زودی افتتاح می‌شود

فرمانده انتظامی استان کرمان از راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد کبوترخان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در این مرکز ظرفیت پذیرش دو هزار نفر معتاد را داریم. به گزارش فت فتو از کرمان، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان امروز در دیدار با معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار داشت: با […]


فرمانده انتظامی استان کرمان از راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد کبوترخان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در این مرکز ظرفیت پذیرش دو هزار نفر معتاد را داریم.

به گزارش فت فتو از کرمان، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان امروز در دیدار با معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار داشت: با یک فرد معتاد باید مانند یک مریض رفتار کنیم و همان‌طور که یک مریض نیاز به درمان دارد یک معتاد هم نیاز به درمان و مراقبت دارد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی گفت: باید ابتدا فرد معتاد بپذیرد که مریض است و خود را در اختیار پزشک قرار دهد و جریان معالجه را آغاز کند، باید روی آن‌ها کار روحی و روانی صورت گیرد تا درمان را بپذیرند و باورشان شود که درمان به سلامت آنان کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: در در روند درمان نیز چند نکته مهم است، درمان طراحی و نقشه می‌خواهد و باید در پسا درمان هم برنامه داشته باشیم و این نیاز به یک نقشه کامل پیدا می‌کند، اگر کشور می‌خواهد در این زمینه موفق شود باید یک کار اساسی انجام دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم در این زمینه موفق شویم باید بحث معتادین متجاهر را از حالت استانی خارج و آن را منطقه‌ای کنیم، گفت: اردوگاه‌های متفاوتی برای مناطق مختلف طراحی شود.

امام‌جمعه کرمان با اشاره به اینکه از ظرفیت بخش خصوصی در درمان معتادین متجاهر استفاده شود، تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی در راستای مسوولیت اجتماعی در زمینه زیر ساخت‌ها و درمان کمک کنند.

سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در ادامه این نشست، اظهار داشت: بستر حضور معتادین متجاهر بومی و غیربومی از استان‌های همجوار در استان کرمان مهیا است، در تابستان به‌دلیل شدت گرما در استان هرمزگان معتادین متجاهر به کرمان می‌آیند و در فصل سرما به استان‌های اطراف می‌روند.

وی از ۳۵ مرکز ترک اعتیاد خصوصی در استان سخن به میان آورد و با تاکید بر اینکه زیرساخت‌ها در حوزه جمع‌آوری معتادین متجاهر مناسب نیست، ما دو کمپ ماده ۱۶، و یک کمپ کرامت که توسط سپاه راه‌اندازی شده داریم که یکی جمع‌آوری شده و یکی هم به دلیل هزینه‌های بالا رغبت مراجعه را از معتادین می‌گیرد.

سردار ناظری از راه‌اندازی کمپ کبوترخان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این کمپ با اعتباری که ستاد مبارزه با مواد مخدر گذاشت به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، در این مرکز ظرفیت پذیرش دو هزار معتاد را داریم.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه بعد از ترک اعتیاد و خروج از کمپ این افراد رها می‌شوند و بلافاصله دوباره به سمت اعتیاد بر می‌گردند، ابراز داشت: ما در این زمینه چرخه معیوبی داریم و می‌طلبد چرخه بعدی را سازمان‌های دیگر مانند فنی‌وحرفه‌ای، اداره کار، صنایع، معادن و … برعهده بگیرند تا این افراد به زندگی معمولی خود برگردند.

وی بیان کرد: عمده سرقت‌های استان از نوع خرد توسط معتادین متجاهر و ‌افغانه انجام می‌شود.

سردار ناظری عنوان کرد: به طور متوسط روزانه یک تا سه هزار زائر در گلزار شهدای کرمان داریم، باید پاکسازی محیط از معتادین متجاهر صورت بگیرد و وضعیت در شأن سردار سلیمانی و شهر کرمان باشد.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ش





کمپ ترک اعتیاد کبوترخان به‌زودی افتتاح می‌شود

منبع: فــارس
? کمپ ترک اعتیاد کبوترخان به‌زودی افتتاح می‌شود