کلاهبرداری ۳۱ هزار دلاری در کرمان

نذیر کرمان/کرمان رئیس پلیس فتای استان کرمان با اشاره به کلاهبرداری ۳۱ هزار دلاری از یک شهروند در خصوص تطمیع مردم با تبلیغات دروغین دریافت سود میلیاردی هشدار داد. سرهنگ محمدرضا رضایی امروز ۲۹ شهریورماه در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتا و طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس پلیس فتای استان کرمان با اشاره به کلاهبرداری ۳۱ هزار دلاری از یک شهروند در خصوص تطمیع مردم با تبلیغات دروغین دریافت سود میلیاردی هشدار داد.

سرهنگ محمدرضا رضایی امروز ۲۹ شهریورماه در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتا و طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ تقریبی ۳۱ هزار دلار تحت عنوان سرمایه‌گذاری ارزز در یک کانال تلگرامی، پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد پس از راهنمایی‌های این کانال مبلغ ۳۱ هزار دلار را در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده اما نه تنها که هیچ سودی برای وی واریز نشده بلکه دیگر کسی پاسخگوی وی هم نبوده است.

سرهنگ رضایی با تاکید بر اینکه ورود به این بازار بدون دانش و تخصص کافی احتمال از دست رفتن سرمایه را دوچندان می‌کند، توصیه کرد: شهروندان فریب تبلیغاتی با عناوین دریافت سود میلیاردی در معامله ارز دیجیتال، استخراج بدون دستگاه، درآمد میلیونی از استخراج بیت کوین و اجاره دستگاه‌های استخراج را نخورند و به هیچ عنوان شماره حساب بانکی و یا اطلاعات کیف پول الکترونیکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و ضمن مراقبت نسبت به ترفند کلاهبرداران در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی http://www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

رئیس پلیس فتای استان کرمان در ادامه با تاکید بر اینکه هوشیاری هرچه بیشتر شهروندان می‌تواند مانع سوءاستفاده کلاهبرداران سایبری با شیوه جدید کلاهبرداری ارز دیجیتال در پوشش درج آگهی‌های مختلف کار در منزل با درآمد بالا شود.

وی افزود: این روزها کلاهبرداران سایبری به شیوه‌های مختلفی از قربانیان خود کلاهبرداری می‌کنند که یکی از این روش‌ها، درج آگهی با عنوان “کار در منزل” آن هم در برنامه‌های ثبت آگهی و دیگر شبکه‌های اجتماعی بوده است.

رضایی اظهار کرد: در این روش کلاهبردار با ثبت آگهی “کار در منزل” و یا “استخدام در صرافی ارز دیجیتال” در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف با قربانیان خود که اکثرا جوان و جویای کار هستند ارتباط برقرار و ضمن معرفی خود به عنوان مدیر یک صرافی ارز دیجیتال از افراد می‌خواهد با وی همکاری کنند تا به ازای آن درصدی به عنوان حق‌الزحمه یا پورسانت دریافت کنند.

وی افزود: در ادامه کلاهبردار با اغفال قربانی و تطمیع وی با وسوسه حق‌الزحمه بالا، او را به ایجاد حساب کاربری در یک صرافی ارز دیجیتال مجاب و در ادامه با ترفندهایی خاص اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی وی و واریز وجوه به حساب قربانی جدید خود می‌کند و از وی نیز می‌خواهد پس از برداشت حق الزحمه خود، آنها را به ارز دیجیتال تبدیل کند اما در واقع آخرین افراد فریب خورده از این فرد با شکایت سایر قربانیان گرفتار شده و حساب بانکی‌اش مسدود می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان کرمان برای پیشگیری از این شیوه کلاهبرداری توصیه کرد: به هیچ عنوان با افراد ناشناس در فضای مجازی که از شما اطلاعات شخصی و یا بانکی تان را می‌خواهند ارتباط برقرار نکنید.

وی افزود: مراقب مجرمین سایبری که به شیوه اغفال کسب درآمد بالا طعمه‌های خود را در فضای مجازی شکار می‌کنند، باشید.

رضایی بیان کرد: در صرافی ارز دیجیتال هرگز برای افراد ناشناس خرید انجام نداده و هیچ رمز ارزی را نیز به کیف پول افراد ناشناس منتقل نکنید.

انتهای پیام




کلاهبرداری ۳۱ هزار دلاری در کرمان

منبع: ایـسنا
? کلاهبرداری ۳۱ هزار دلاری در کرمان