کلاهبرداری میلیاردی با رسید جعلی

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: دو کلاهبردار حرفه‌ای که از طریق ارسال رسید جعلی، اقدام به کلاهبرداری به ارزش ۴ میلیارد کرده بودند، دستگیر شدند. سرهنگ مهدی پورامینایی در گفت‌وگو با برنا با اعلام این خبر گفت: در پی چندین فقره تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر کلاهبرداری از طریق رسید جعلی واریز […]

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: دو کلاهبردار حرفه‌ای که از طریق ارسال رسید جعلی، اقدام به کلاهبرداری به ارزش ۴ میلیارد کرده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ مهدی پورامینایی در گفت‌وگو با برنا با اعلام این خبر گفت: در پی چندین فقره تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر کلاهبرداری از طریق رسید جعلی واریز و پیامک جعلی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ شهر کرمان قرار گرفت.

او افزود: بررسی‌های اولیه کارشناسان حکایت از این داشت که متهمان با شناسایی سوژه‌های خود از سایت دیوار با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و با شیوه‌های متقلبانه از طریق ارسال رسیدهای جعلی واریز، کالای مالباختگان را دریافت و متواری می‌شدند.

سرهنگ پورامینایی اضافه کرد: با پایان یافتن تحقیقات مقدماتی پلیس، مخفیگاه متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در شهر کرمان ۲ نفر از متهمان دستگیر و در تحقیقات تکمیلی به چندین فقره کلاهبرداری از طریق ساختن رسید جعلی واریز اعتراف کردند.

سرهنگ پورامینایی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط متهمان از سوی کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: با اقدامات انجام شده از سوی مأموران کلانتری ۱۱ شهر کرمان همه مالباختگان این پرونده شناسایی شدند.

او در پایان تاکید کرد: در راستای جلوگیری از اینگونه موارد لازم استاز اعتماد بیجا به افراد ناشناس در فضای مجازی خودداری نموده و در هنگام فروش کالا ابتدا حساب بانکی خود را چک و در صورت عدم دریافت پیامک موثق، حتما موجودی حساب خود را از طریق اینترنت بانک دستگاه‌های خودپرداز یا کارتخوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، کالای مربوطه را برای خریدار ارسال کنند.




کلاهبرداری میلیاردی با رسید جعلی

منبع:یـزدان کـرمان
? کلاهبرداری میلیاردی با رسید جعلی