کشورهای اروپایی فهم جدیدی نسبت به سیاست های دولت سیزدهم برای ادامه مذاکره پیدا کرده اند/ مذاکرات باید منجر به لغو تحریم ها در کوتاه ترین زمان شود

حسن هانی زاده گفت: مذاکرات باید به خروجی قابل قبولی برسد و تحریم ها در فرایند زمانی کوتاه باید لغو شود؛ در غیر این صورت ایران پس از مذاکرات اگر به نتیجه نرسید، ساز و کارهای دیگری را در پیش خواهد گرفت. حسن هانی زاده در گفتگو با فت فتو؛ با بیان اینکه سفر معاون […]

حسن هانی زاده گفت: مذاکرات باید به خروجی قابل قبولی برسد و تحریم ها در فرایند زمانی کوتاه باید لغو شود؛ در غیر این صورت ایران پس از مذاکرات اگر به نتیجه نرسید، ساز و کارهای دیگری را در پیش خواهد گرفت.

حسن هانی زاده در گفتگو با فت فتو؛ با بیان اینکه سفر معاون سیاسی وزارت خارجه به بلژیک و روسیه در چهارچوب رایزنی نهایی برای از سر گیری مذاکرات ایران و کشورهای۱+۴ قابل تجزیه و تحلیل است، گفت: فشارهای بین المللی به ایران برای از سر گیری مذاکرات آغاز شده و طبیعتا ایرانی که دوره گذاری را بعد از روی کارآمدن دولت سیزدهم پشت سر گذاشته است؛ هم اکنون با تشکیل تیم مذاکره کننده، تلاش دارد مذاکرات را ادامه دهد.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: در دولت گذشته مذاکرات طولانی و نفس گیری بین ایران و کشورهای ۱+۴ در وین شروع شده بود اما خروجی قابل قبولی نداشت و این مسئله تجربه تلخ برای ایران است که تنها مذاکرات نمی تواند منجر به لغو تحریم ها شود.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران ساز و کارهای جدیدی برای اینکه این مذاکرات به خروجی قابل قبولی برسد، دارد و به همین دلیل یکی از شرایط ایران این است که یک سقف زمانی مشخصی برای این گفتگوها معین شود تا پس از این سقف زمانی معین و پایان مذاکرات، تحریم ها لغو شود.

هانی زاده افزود: اینکه این مذاکرات برای فرآیند طولانی ادامه پیدا کند، نمی تواند تضمین کننده حقوق ایران باشد و لذا با توجه به تجربه ای که ایران در مذاکرات گذشته داشته، مذاکرات جدید باید به نقطه قابل قبولی در خصوص رفع تحریم ها برسد و رایزنی هایی که معاون سیاسی وزارت خارجه با طرف های اروپایی در بلژیک انجام داده، نشان می دهد که کشورهای اروپایی فهم جدیدی نسبت به سیاست های دولت سیزدهم برای ادامه مذاکره پیدا کرده اند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: روسیه نیز که برخی ابهاماتی در مورد آینده برجام داشت با سفر معاون سیاسی وزارت خارجه به مسکو این ابهامات برطرف شد؛ بنابراین تمامی طرف ها این آمادگی را دارند که مذاکرات را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به زودی تیم جدیدی را معرفی خواهد کرد و مذاکرات آغاز خواهد شد، خاطر نشان کرد: این مذاکرات باید به خروجی قابل قبولی برسد و تحریم ها در فرایند زمانی کوتاه باید لغو شود؛ در غیر این صورت ایران پس از مذاکرات اگر به نتیجه نرسید، ساز و کارهای دیگری را در پیش خواهد گرفت.

انتهای پیام/م




کشورهای اروپایی فهم جدیدی نسبت به سیاست های دولت سیزدهم برای ادامه مذاکره پیدا کرده اند/ مذاکرات باید منجر به لغو تحریم ها در کوتاه ترین زمان شود

منبع:آرمـان
? کشورهای اروپایی فهم جدیدی نسبت به سیاست های دولت سیزدهم برای ادامه مذاکره پیدا کرده اند/ مذاکرات باید منجر به لغو تحریم ها در کوتاه ترین زمان شود