کشف بیش از ۳۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در سال جاری

فت فتو/کرمان فرمانده انتظامی شهرستان بم از کشف بیش از ۳۱۰هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان خبر داد. به گزارش فت فتو سرهنگ یوسف سلیمانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاری یک شغل بسیار حساس و سخت است رسانه چشم بیدار و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است؛ […]

فت فتو/کرمان فرمانده انتظامی شهرستان بم از کشف بیش از ۳۱۰هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش فت فتو سرهنگ یوسف سلیمانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاری یک شغل بسیار حساس و سخت است رسانه چشم بیدار و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است؛ با اطلاعات سریع خبر باعث آگاهی بخش جامعه می‌شوید.

وی افزود: در اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز با اولویت مصرف کنندگان سوخت، در هنگام کنترل خودروهای عبوری در طول سال جاری این مقدار سوخت قاچاق کشف و ضبط شد.
وی بیان کرد: نیروی انتظامی یکی از سازمان هایی است که حفظ امنیت موجود در جامعه و برخورد با ناهنجاری ها و آسیب اجتماعی در کشور ما برابر قانون اساسی بر عهده آن است.
فرماندهی انتظامی شهرستان بم اظهارداشت: هر زمان نام نیروی انتظامی گفته میشود معمولا به قسمت سخت افزاری یعنی دستگیری قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت و دستگیری اشرار و اراذل و اوباش در ذهن ها خطور می کند اما نیروی انتظامی وظیفه خدماتی هم دارد که بعضاً کسی نامی از آنها نمی برد.
به گفته وی نیروی انتظامی به جز وظیفه امنیت که بر عهده آن ها است بسیاری از کارهای خدماتی دیگر مانند پلیس راهور ، اماکن اطلاعات ،گذرنامه اطلاعات و بسیاری از امور خدماتی که جزو وظایف روزانه نیروی انتظامی است دیده نمی شود.
سرهنگ سلیمانی ادامه داد:با توجه به اینکه بم یک شهرستان صنعتی به شمار می رود وظیفه امنیت بنگاه های اقتصادی نیز بر عهده نیروی انتظامی است و خوشبختانه در شهرستان هیچ بنگاه اقتصادی به دلیل مسایل امنیتی تعطیل نشده است.
به گفته وی وضعیت معیشتی مردم به واسطه تحریم های ظالمانه دشمن که بر مردم تحمیل شده متاسفانه هزینه زندگی بالا رفته و قدرت خرید مردم پایین آمده است و هر زمان قدرت خرید پایین بیاید معمولا آسیب اجتماعی را به دنبال خواهد داشت که این آسیب ها برعهده نیروی انتظامی است.
فرمانده انتظامی بم بیان کرد: در راستای برخورد با ناهنجاری های اجتماعی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و یکی از این آسیب ها همجواری با استان سیستان و بلوچستان و سرریز کردن برخی از ناامنی ها و جرایم  در شهرستان های شرقی استان کرمدان خصوصا شهرستان بم است . 
وی گفت: در بحث برخورد با خرده فروشان مهمترین تاکید ما برخورد با خرده فروشان موادصنعتی است که در یازده ماهه سال جاری بیش از ۲۵۰ معتاد دستگیر شده است و در ماه پایانی سال حتما با معتادین متجاهر و افرادی که اقدام به سرقت خواهند کرد برخورد جدی صورت خواهد گرفت و در ایام نوروز فضای امنی ایجاد خواهیم کرد.
به گفته وی در زمینه دستگیری سارقین نیز قریب به ۹۰۰ نفر از ابتدای سال تاکنون دستگیر شده است. 
این مقام انتظامی توضیح داد: در سال جاری با توجه به اینکه با افزایش ۳ درصدی سرقت مواجه بودیم اما در زمینه کشف سرقت نیز ماموران ما نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر موفق بوده اند و ماوال مسروقه به صاحبانشان برگردانده اند.
سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: در زمینه دستگیری اتباع بیگانه نیز دیگر شاهد عبور کاروان های حمل اتباع بیگانه به صورت باندی و چندخودرویی نیستیم و بیش از ۶ هزار نفر اتباع بیگانه دستگیر شده و از کشور خارج شده اند.
به گفته وی در زمینه دستگیری مجرمین نیز بیش از یک هزار و ۵۰۰  متهم تحت تعقیب دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده است.
فرمانده انتظامی بم درباره پلیس هوشمند و حرکت هدفمند در این مسیر اظهار کرد: در دو زمینه هوشمندسازی صورت می‌گیرد؛ یکی مکاتبات اداری که بیش از ۹۸ درصد ارتباط ما با قوه قضاییه به صورت الکترونیک صورت می گیرد.

انتهای پیام




کشف بیش از ۳۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در سال جاری

منبع: ایـسنا
? کشف بیش از ۳۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در سال جاری