کرونا نوزادان را هم درگیر کرده است/انتقاد از سهل انگاری جوانان

کرمان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در بین مبتلایان به کرونا طیف سنی متفاوتی را شاهد هستیم و این ویروس سنین پایین و حتی نوزادان را هم درگیر کرده است. حسین صافی زاده در گفتگو با فت فتو با بیان اینکه متأسفانه روزهای بدی را شاهد هستیم، گفت: در روز گذشته یک هزار […]

کرمان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در بین مبتلایان به کرونا طیف سنی متفاوتی را شاهد هستیم و این ویروس سنین پایین و حتی نوزادان را هم درگیر کرده است.

حسین صافی زاده در گفتگو با فت فتو با بیان اینکه متأسفانه روزهای بدی را شاهد هستیم، گفت: در روز گذشته یک هزار و ۷۷۱ مورد بستری موارد مثبت و مشکوک به بیماری کرونا در کل استان کرمان داشته‌ایم که قابل مقایسه با ماه‌های قبل به هیچ عنوان نیست.

صافی زاده افزود: متأسفانه در روزهای اخیر آمار مرگ و میر استان به زیر ۲۵ نفر نرسیده است و دیروز ۳۱ نفر از عزیزانمان را از دست داده‌ایم و بیش از ۲۳۰ نفر در آی سی یو بستری هستند که شرایط خوبی ندارند.

وی در رابطه با طیف سنی مبتلایان اظهار کرد: در بین مبتلایان طیف سنی متفاوتی را شاهد هستیم و سنین پایین و حتی نوزادان را هم درگیر کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: در بازدیدهای اخیر که از سطح شهر داشتیم در مغازه‌های توزیع مواد غذایی و به خصوص کافه‌ها دیدیم که جوانان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار بی توجه هستند.

صافی زاده افزود: مشاهده شد که دور یک میز کوچک چهار نفر مشغول خوردن و آشامیدن هستند و بدون ماسک در حال صحبت و شوخی با یکدیگر بودند در این حال حتی در فضای باز هم قطعاً شرایط انتقال بیماری وجود دارد.

وی گفت: خیلی از این افرادی که بیمار و در بیمارستان بستری هستند وقتی با آنها مصاحبه می‌شود یادشان نمی‌آید چه موقع و چه کاری انجام داده‌اند اما قطعاً در دورهمی یا جلسه‌ای شرکت کرده‌اند که به خاطر نوشیدن ماسک خود را برداشته‌اند.

وی همچنین افزود: دیده شده که اعضای یک خانواده در یک خودرو ماسک نمی‌زنند و مرتب باهم در ارتباط هستند.

صافی زاده توصیه کرد: وقتی چهار جوان از چهار خانواده مختلف در یک خودرو هستند باید حتماً ماسک بزنند و اینکه ما با هم دوست هستیم دلیل منطقی برای استفاده نکردن از ماسک نیست.

کد خبر ۵۲۸۲۷۳۷



منبع:مــهر
? کرونا نوزادان را هم درگیر کرده است/انتقاد از سهل انگاری جوانان