کرمان یکپارچه عزادار شهدای کربلا است

کرمان- عزاداری محرم در استان کرمان قدمتی طولانی دارد و با رسومی خاص و مشارکت اقشار مختلف مردم، در سراسر استان برگزار می شود و عاشقان حسین(ع) ارادت قلبی خود را نمایش می دهند. نذیر کرمان – گروه استان‌ها: شور حسینی بار دیگر در کرمان موج می‌زند، از مدت‌ها قبل هزاران نفر در شهرهای و […]

کرمان- عزاداری محرم در استان کرمان قدمتی طولانی دارد و با رسومی خاص و مشارکت اقشار مختلف مردم، در سراسر استان برگزار می شود و عاشقان حسین(ع) ارادت قلبی خود را نمایش می دهند.

نذیر کرمان – گروه استان‌ها: شور حسینی بار دیگر در کرمان موج می‌زند، از مدت‌ها قبل هزاران نفر در شهرهای و روستاهای کرمان خود را برای برپایی با شکوه مراسم محرم در این استان آماده کرده اند.

موکب‌های متعدد در مناطق مختلف شهر و روستاها برپا شده و صدها جلسه تعزیه خوانی بزرگ با همکاری تعزیه خوانها زیر خیمه‌های قدیمی این شهر مردم را با خود به کربلا می‌برد.

استان کرمان به موازات تاریخ کهنش تدین و دین باوری را در مردمانش پرورانده است، این روزها هر کوی و برزن استان کرمان از شرق استان و مردم سنی و تا غرب و شمال و جنوب از شیعیان گرفته تا مذاهب دیگر از جمله زرتشتیان عزادار امام حسین (ع)، اهل بیت و یاران با وفایش هستند.

در ایام محرم کرمان به مرکز تعزیه خوانی تبدیل می‌شود و تعزیه خوان‌ها با به کار گرفتن ده‌ها نفر در هر مراسم و تجهیز آنها با اسب، شتر و خیمه و … مراسم روایی از حادثه کربلا برپا می‌کنند.

از سوی دیگر مراسم‌های سنتی از جمله «چل منبرون» که همان چهل منبران است، بنی اسد، طبخ آبگوشت امام حسینی، عزاداری در خانه سید خشرو، صفه عزاخانه و در محله‌های تاریخی دیگر یاد سالار شهیدان را گرامی می‌دارند.

روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی حال و هوای خاصی در اکثر شهرها و روستاهای استان کرمان حاکم است، در این ایام عزاداری مردم به اوج خود می‌رسد، زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان، در مراسم این روزها شرکت می‌کنند.

کد خبر ۵۸۴۷۷۵۴




کرمان یکپارچه عزادار شهدای کربلا است

منبع: مــهر
? کرمان یکپارچه عزادار شهدای کربلا است