کرمان چهارمین استان از نظر کاهش نرخ بیکاری است

مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: پنجمین استان کشور از نظر تعداد اشتغال ثبت شده و چهارمین استان کشور از نظر کاهش نرخ بیکاری بودیم. به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ مجتبی مصباح بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر در جشنواره امتنان کارگری، عنوان کرد: استان کرمان در […]

مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: پنجمین استان کشور از نظر تعداد اشتغال ثبت شده و چهارمین استان کشور از نظر کاهش نرخ بیکاری بودیم.

به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ مجتبی مصباح بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر در جشنواره امتنان کارگری، عنوان کرد: استان کرمان در حوزه اشتغال سال گذشته، سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشته است.

 وی عنوان کرد: در سال گذشته تعهد ما در حوزه اشتغال ۶۰ هزار و ۳۷۴ شغل بود، اما توانستیم ۶۷ هزار ۶۲۴ شغل در سامانه رصد اشتغال ثبت کنیم که ۱۱۲ درصد تعهد اشتغال سال گذشته را انجام داده‌ایم.  

مصباح تصریح کرد: پنجمین استان کشور از نظر تعداد اشتغال ثبت شده و چهارمین استان کشور از نظر کاهش نرخ بیکاری بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: سال گذشته در زمینه شکایات کارگری و کارفرمایی به بیش از ۸ هزار پرونده موجود رسیدگی کرده‌ایم و میانگین مدت رسیدگی به شکایات در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۲ روز بود که به ۷۰ روز کاهش پیدا کرده است و امیدواریم در سال جاری این کاهش را شاهد باشیم.

 وی تصریح کرد: جشنواره امتنان از آبان‌ماه سال گذشته شروع به کار کرد و در این جشنواره ۲۲۲۰  نفر ثبت‌نام کردند که ۲۴۵ نفر آنها در بخش کشاورزی، ۱۰۶۷ نفر در بخش صنعت و ۸۷۱ نفر در بخش خدمات بودند همچنین ۵۱ واحد نمونه در سامانه جشنواره امتنان ثبت‌نام کردند.  

مصباح تاکید کرد: پس از داوری‌ها در نهایت امروز از ۲۲ کارگر و کارفرمای نمونه استان تجلیل می‌شود.

مصباح بیان کرد: هفت خانه بهداشت کارگری در سامانه جشنواره امتنان ثبت نام کردند که چهار مورد آنها برگزیده شده و یکی از آنها در سطح ملی نیز مقام برتر را به خود اختصاص داده است که از سوی رئیس جمهور مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر/ طهماسبی




کرمان چهارمین استان از نظر کاهش نرخ بیکاری است

منبع:آرمـان
? کرمان چهارمین استان از نظر کاهش نرخ بیکاری است