کرمان میزبان جشنواره موسیقی نواحی ایران

کرمان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی که به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، کرمان میزبان منطقه پنجم جشنواره است. به گزارش نذیر کرمان، محسن روحی در نشست خبری شانزدهمین جشنواره «موسیقی نواحی ایران» گفت: این جشنواره با شعار «ایران فرهنگی، وحدت در کثرت موسیقایی» به مدت سه روز، از […]

کرمان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی که به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، کرمان میزبان منطقه پنجم جشنواره است.

به گزارش نذیر کرمان، محسن روحی در نشست خبری شانزدهمین جشنواره «موسیقی نواحی ایران» گفت: این جشنواره با شعار «ایران فرهنگی، وحدت در کثرت موسیقایی» به مدت سه روز، از ۲۱ تا ۲۳ تیرماه در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، با بیان اینکه شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی براساس تصمیم وزارتخانه و به منظور عدالت فرهنگی به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و کرمان میزبان منطقه پنجم جشنواره است، افزود: این جشنواره با حضور ۶ استان کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان در سه بخش اجرای صحنه‌ای (براساس وحدت سنت‌های اقوام و تنوع موسیقایی و برپایه خلاقیت‌های موسیقی با اصالت)، بخش پژوهشی و بخش جنبی برگزار می‌شود.

روحی تصریح کرد: این جشنواره رویدادی غیر رقابتی، فنی و بخش پژوهشی است و ۱۴ گروه و ۶۲ هنرمند در این رویداد ملی حضور دارند که ۲۰ نفر از هنرمندان کرمان و ۴۲ نفر از هنرمندان سایر استان‌ها هستند.

وی به برگزاری سومین دوره جشنواره موسیقی نواحی استانی در شهرستان بافت نیز اشاره کرد و افزود: جشنواره موسیقی نواحی استانی تاکنون در دو دوره به میزبانی شهرستان بافت برگزار شده و امسال نیز همزمان با شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران برگزار می‌شود و بخشی از مهمانان جشنواره شانزدهم نیز در بافت اجرا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اعلام اینکه در شانزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران، ۲۰ نفر از هنرمندان استان و ۴۲ نفر از هنرمندان استان حضور دارند، گفت: به دلیل اینکه این دوره از جشنواره در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار می‌شود، حتماً کیفیت بهتری نسبت به جشنواره‌های سال‌های گذشته دارد و امیدواریم جشنواره در شأن مردم و هنرمندان برگزار شود.

کد خبر ۵۸۳۲۶۰۷




کرمان میزبان جشنواره موسیقی نواحی ایران

منبع: مــهر
? کرمان میزبان جشنواره موسیقی نواحی ایران