کرمان محور گردشگری سرزمین پارس می‌شود

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: شورای راهبردی توسعه گردشگری افق ۱۴۰۴ گردشگری استان را ترسیم کرده و با موافقت استاندار کرمان مقرر شد افق دهه اول ۱۴۰۰ تحول گردشگری استان طراحی و تدوین شود و تلاش است با پای کار آوردن بخش‌های دولتی و خصوصی بتوانیم کرمانی با […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: شورای راهبردی توسعه گردشگری افق ۱۴۰۴ گردشگری استان را ترسیم کرده و با موافقت استاندار کرمان مقرر شد افق دهه اول ۱۴۰۰ تحول گردشگری استان طراحی و تدوین شود و تلاش است با پای کار آوردن بخش‌های دولتی و خصوصی بتوانیم کرمانی با محور گردشگری سرزمین پارس داشته باشیم.

سعید شاهرخی شامگاه ۲۳ بهمن ماه در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران، در پاسخ به خبرنگار نذیر کرمان معرفی ظرفیت‌های گردشگری هر استان را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد و اظهار کرد: این نمایشگاه ویترین گردشگری ایران و صنایع وابسته آن است.

وی ادامه داد: نمایشگاه بین المللی گردشگری فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران این حوزه است تا تنوع جاذبه‌های گردشگری کشور را مشاهده و سپس انتخاب کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: امسال کرمان بسیار متفاوت تر از سال‌های قبل در این نمایشگاه حضور پیدا کرده، به طوری که غرفه‌های استان، براساس نمادهای تاریخی و گردشگری کرمان طراحی شده‌اند. 

وی افزود: با اثرهای هنری بسیار فاخر آثار تاریخی، فرهنگی، گردشگری و میراثی، آثار ناملموس و … استان را معرفی کرده‌ایم.

شاهرخی نگاه گردشگری استان کرمان را متفاوت تر از ادوار گذشته دانست و بیان کرد: شورای راهبردی توسعه گردشگری افق ۱۴۰۴ گردشگری استان را ترسیم کرده و امروز با موافقت استاندار کرمان مقرر شد افق دهه اول ۱۴۰۰ تحول گردشگری استان طراحی و تدوین شود و فداکار قول مساعد برای پای کار آوردن بخش‌های دولتی و خصوصی برخوردار (معادن و صنایع) را داد تا بتوانیم کرمانی با محور گردشگری سرزمین پارس داشته باشیم.

وی کرمان را خلاصه‌ای از ایران دانست و تاکید کرد: معماری همه ادوار گذشته، همه تاریخ و هر چهار اقلیم ایران و مرتفع ترین مراکز کشور، پهنای لوت، سردترین و گرمترین نقطه ایران در استان کرمان است. همچنین باغ‌های وسیعی از مرکبات و پسته در این خطه می‌توانید مشاهده کنید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: جاذبه گردشگری استان را باید علاوه بر معرفی، کیفیت بخشی کرد و سند توسعه گردشگری استان را ارتقا داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه همکاری خوبی با اداره کل میراث فرهنگی استان داشته، تصریح کرد: همه حوزه‌های فعال گردشگری استان در نمایشگاه بین المللی گردشگری حضور دارند.

شاهرخی در ادامه با تبیین مطالعات انجام شده در حوزه گردشگری کرمان عنوان کرد: این مطالعات بیشتر توصیفی بوده و اطلاعات آن کلی است و اکنون با دانایان حوزه گردشگری از جمله بخش‌های علمی دانشگاهی و محققان گردشگری نشست‌هایی داشته‌ایم تا طرح جامع گردشگری علمی قابل اجرا را تدوین و عملیاتی کنیم. ضمن آنکه از الگوی گردشگری کشورهای دیگر نیز بهره خواهیم برد و کرمان را مقصد گردشگری خواهیم کرد.

انتهای پیام




کرمان محور گردشگری سرزمین پارس می‌شود

منبع: ایـسنا
? کرمان محور گردشگری سرزمین پارس می‌شود