کرمان رتبه اول فرونشست زمین در کشور

استاندار کرمان گفت: کرمان رتبه اول فرونشست زمین درکشور را دارد و راهی جز حفظ طبیعت و ابخیزداری نیست. به گزارش فت فتو ، آقای زینی وند در مراسم روز درختکاری گفت:ابخیز داری و بیابان زدایی دو برنامه جدی استان برای حفظ منابع طبیعی ، محیط زیست و توسعه متوازن هست که با جدیت دنبال […]

استاندار کرمان گفت: کرمان رتبه اول فرونشست زمین درکشور را دارد و راهی جز حفظ طبیعت و ابخیزداری نیست.

به گزارش فت فتو ، آقای زینی وند در مراسم روز درختکاری گفت:ابخیز داری و بیابان زدایی دو برنامه جدی استان برای حفظ منابع طبیعی ، محیط زیست و توسعه متوازن هست که با جدیت دنبال میشود و نمونه هایی از تجربیات و کارهای بزرگ در این زمینه در استان داریم.

وی افزود:زندگی ما به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست گره خورده است و همه اسیبهایی که میبینیم از جمله ریزگردها ، سیلابها و فرونشستها ، حاصل دستکاریهای نااگاهانه و یا عامدانه ما در طبیعت است.

وی گفت: اگر تاق زارهای اطراف کرمان نبود الان ریزگردها شهر کرمان را نابود کرده بودند و امروز هم باید یک عزم عمومی برای افزایش درختکاری و حفظ طبیعت و حفظ محیط زیست ایجاد شود تا اینده مخاطره امیز محیط زیست کشور را تغییر دهیم و به توسعه متوازن دست پیدا کنیم.

در این مراسم مدیرکل منابع طبیعی استان هم گفت: در سال ۱۴۰۰ اجرای طرح کاداستر و تثبیت اراضی منابع طبیعی به بیش از نود درصد رسیده است .
رجبی زاده افزود: با اجرای طرح های ابخیزداری در استان تا کنون تقریبا ۵۰۰ میلیون متر مکعب روان اب مدیریت شده و به سفره های زیرزمینی وارد تزریق می شود.




کرمان رتبه اول فرونشست زمین در کشور

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? کرمان رتبه اول فرونشست زمین در کشور