کرمان در رتبه پانزدهم مبارزه با قاچاق در سطح عرضه

دبیرکمیسیون برنامه‌یزی هماهنگی و مبارزه با قاچاق‌کالا و ارز استان کرمان گفت: سال گذشته رتبه ما سی‌و‌یکم بود و امروز به رتبه پانزدهم رسیده‌ایم. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان ، میثم یزدان‌پناه ابوسعیدی پیش از ظهر امروز در کارگروه رفع مشکلات و چالش‌های اموال تملیکی استان کرمان عنوان کرد: مجموعه مبارزه با قاچاق کالا […]

دبیرکمیسیون برنامه‌یزی هماهنگی و مبارزه با قاچاق‌کالا و ارز استان کرمان گفت: سال گذشته رتبه ما سی‌و‌یکم بود و امروز به رتبه پانزدهم رسیده‌ایم.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان ، میثم یزدان‌پناه ابوسعیدی پیش از ظهر امروز در کارگروه رفع مشکلات و چالش‌های اموال تملیکی استان کرمان عنوان کرد: مجموعه مبارزه با قاچاق کالا در استان کرمان شامل دستگاه‌های مختلفی است و تمامی اعضاء فعالیتی جهادی و جدی را به نمایش گذاشته‌اند.

دبیر کمیسیون برنامه‌یزی هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان گفت: موقعیت جغرافیای استان به‌گونه‌ای است که از استان‌های همجوار شرقی و جنوبی با مرز فاصله زیادی نداریم، فقر اقتصادی در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان وجود دارد، که باعث شده، مسائل و مشکلات قاچاق کالا و سوخت به استان کرمان هم سرایت کند و این هم مرزی برای استان کرمان چالش‌هایی ایجاد کرده است.
 
وی ادامه داد: متأسفانه استان کرمان کوریدور است هم خروجی و هم ورودی را باید کنترل کند ما تا کنون در سطح عرضه ورودی کمتری داشتیم که اکنون در این بستر وارد شده‌ایم اما پروسه زمان‌بری است.

ابوسعیدی ادامه داد: در سال گذشته ما در رتبه ۳۱ام قرار داشتم اما با تعداد پنج عملیات جهادی امروز به رتبه ۱۵امرسیده‌ایم، در هفته گذشته طی یک عملیات سطح عرضه فقط یک باب مغازه که تمام کالاهای قاچاق بود، تخلیه آن یک روز طول کشید، اعتبار نداریم یا به صورت قطره‌چکانی تزریق می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هم بحث بین‌المللی و اقتصادی کشور باید مبارزه کرد و جلوی این راه را بگیریم، قاچاق زندگی و فرهنگ اجتماعی یک منطقه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، متأسفانه وقتی دردی در اشخاص ناشی از مشکلات وجود دارد، فسادی از جنس رشوه بسیار مشهود است و حفظ نیرو بسیار سخت است که باید از مرکز به این امر توجه شود و هم نیروی انسانی را افزایش دهد و هم او را مورد حمایت قرار دهد.

انتهای خبر/ طهماسبی
 




کرمان در رتبه پانزدهم مبارزه با قاچاق در سطح عرضه

منبع:آرمـان
? کرمان در رتبه پانزدهم مبارزه با قاچاق در سطح عرضه