کربلا معجونی از درس ها و عبرت ها است

حجت الاسلام والمسملین علیدادی سلیمانی در یادواره شهدای فرهنگی ودانش آموز شهرستان زرند گفت: حادثه عاشورا پُر از نکات مثبت و ارزنده برای درس گرفتن در زندگی شخصی و اجتماعی است. به گزارش فت فتواز کرمان : یادواره ۹ شهید فرهنگی و ۱۴۷ شهید دانش آموز شهرستان زرند با حضور حجت الاسلام والمسملین علیدادی سلیمانی  […]

حجت الاسلام والمسملین علیدادی سلیمانی در یادواره شهدای فرهنگی ودانش آموز شهرستان زرند گفت: حادثه عاشورا پُر از نکات مثبت و ارزنده برای درس گرفتن در زندگی شخصی و اجتماعی است.

به گزارش فت فتواز کرمان : یادواره ۹ شهید فرهنگی و ۱۴۷ شهید دانش آموز شهرستان زرند با حضور حجت الاسلام والمسملین علیدادی سلیمانی  نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمان،دکتر رضایی مدیر کل آموزش وپرورش استان،حجت الاسلام مهدی شجاعی امام جمعه،مهندس حسینی نژادفرماندار شهرستان،سرهنگ امیری فرمانده سپاه زرند،جمعی از مسئولین ادارات ونهادهای در  آموزش و پرورش شهرستان زرند برگزار شد

در این مراسم : ،حجت الاسلام والمسملین علیدادی سلیمانی  نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمان با تسلیت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام )  واصحاب ویاران با وفایشان در سخنانی بیان داشت: حادثه عاشورا پُر از نکات مثبت و ارزنده برای درس گرفتن در زندگی شخصی و اجتماعی است.

وی به نکات منفی حادثه عاشورا نیز اشاره کرد و افزود: نکات منفی عاشورا نیز کلاس درسی برای عبرت گرفتن است و در کربلا دو اردوگاه وجود داشت، اردوگاه حق و اردوگاه باطل که اردوگاه حق انسان ها به کار خوب و نیکی ترغیب می کند و عبرت ها نیز انسان را از بدی و ظلم باز می دارد.

علیدادی سلیمانی حق پذیری را لازمه زندگی مثبت و ارزنده دانست و خاطر نشان کرد: آدم های لجوج حق را نمی شناسند زیرا یکی موانع مهم حق پذیری لجاجت است‌.

امام جمعه کرمان قساوت قلب را یکی دیگر از موانع حق پذیری دانست وتاکید کرد: اگر حق را بشناسید و از حق دفاع نکنید حق پذیر نیستید.

حسن علیدادی سلیمانی حق شناسی و حق پذیری را برای هر فرد مسلمانی ضروری دانست و تصریح کرد: حق شناسی بالاترین امتیاز برای هر فردی است که از حق شناسی هم مهمتر است که اولین درس کربلا حق شناسی و شناخت حق است . و در همه عرصه ها و حوزه ها سیاسی اخلاقی اجتماعی خانوادگی مشاغل و حرفه است و  شناخت راه حق این است که  حق و باطل را بشناسیم راه صحیح را با بصیرت و آگاهی انتخاب کنیم چرا که اگر مسیر را درست انتخاب نکنیم به انحراف خواهیم رفت .

 وی افزود خیلی از افراد حق را می دانند و حق را  عمل نمی کنند و حق پذیر نیستند در صورتی که اهل عبادت و نماز و به مردم خدمت می کنند اما در شناختن  مسیر حق سردرگم می باشند حق را می شناسند اما به آن عمل نمی کند همان طور که در کربلا عده ای  که به عنوان یار حضرت علی علیه السلام و در کنار حضرت شمشیر زدند و جانباز شدند اما در روزعاشورا مقابل امام ایستادند که  نمونه آن ،شمر که جانباز جنگ صفین بود می‌توان اشاره نمود تا مرز شهادت پیش رفت

امام جمعه کرمان یادآور شد : عده ای  در حادثه عاشورا در کنار باطل قرار گرفتند، امام را شناختند ،مسیر امام حسین علیه السلام را شناختند حرکت امام حسین را دانستند حق را شناختند اما در حق پذیری دچار مشکل شدند  که در اینجا می‌توان، گفت حق شناسی سخت تر از پذیرش حق است .

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ، در ادامه سخنان خود گفت با بصیرت و آگاهی می توانیم حق را از باطل تشخیص دهیم و از حق فاصله نگیریم  و حق شناسی، حق پذیر وحق ستیز باشیم  واگر ما حق را بشناسیم و به سوی حق حرکت کنیم و  مسیرمان در صراط الهی باشد هیچ گاه گمراه نخواهیم شد .

در ادامه مراسم دکتر رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام خصوصاً به شهید فرهنگی و ۱۴۷ شهید دانش آموز شهرستان زرند یادآور شد وصیت نامه شهدا را مطالعه کنیم و ببینیم شهدا از در وصیت نامه خود از ما چه خواستند وی در ادامه با توجه به اینکه شهید علی عرب به عنوان شهید شاخص شهرستان زرند و کشور معرفی شده است یادآور شد شهید علی عرب دانش آموز ۱۶ ساله که سنگر در ومدرسه  را رها نمود به سوی جبهه شتافت .شهید که به عنوان فهیمده ثانی کشور وققنوس دفاع مقدس نام گرفت .

وی خطاب به مردم ولایت مدار خصوصا فرهنگیان ودانش اموزان گفت:زندگی شهداء برای همه درس است ،وصیت نامه شهداء را بخوانیم وبه وصیت نامه شهدای والامقام که چراغ راهی برای همه من وشماست عمل کنیم .

 این مراسم با مداحی و مدیحه سرایی توسط یکی از مداحان اهل بیت همراه بود




کربلا معجونی از درس ها و عبرت ها است

منبع: خــبرگزاری بســیج
? کربلا معجونی از درس ها و عبرت ها است