کاهش فراوردهای خونی در استان

مدیرکل انتقال خون استان گفت با توجه به کاهش مراجعه مردم به مراکز اهداء خون در ماه مبارک رمضان و همچنین پشت سر گذاشتن تعطیلات آغاز سال ، میزان فرآورده های خونی در استان کاهش یافته است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمان، مدیرکل انتقال خون استان کرمان ضمن دعوت از مردم برای اهداء خون در […]

مدیرکل انتقال خون استان گفت با توجه به کاهش مراجعه مردم به مراکز اهداء خون در ماه مبارک رمضان و همچنین پشت سر گذاشتن تعطیلات آغاز سال ، میزان فرآورده های خونی در استان کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمان، مدیرکل انتقال خون استان کرمان ضمن دعوت از مردم برای اهداء خون در ماه مبارک رمضان از اهداء ۳۳ میلیون سی سی خون در سال گذشته در استان کرمان خبر داد .

دکتر شکوهی افزود: در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۹۰ هزار کرمانی به مراکز اهداء خون مراجعه کردند که از این تعداد ۷۳ هزار نفر موفق به اهداء خون شدند و این میزان نسبت به سال نود و نه ۸/۸ دهم درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت اهداء خون در ماه مبارک رمضان گفت : با توجه به کاهش مراجعه مردم به مراکز اهداء خون در ماه مبارک رمضان و همچنین پشت سر گذاشتن تعطیلات آغاز سال ، میزان فرآورده های خونی کاهش یافته و لازم است مردم استان کرمان با مراجعه به پایگاههای اهداء خون به یاری بیماران بشتابند .

دکتر شکوهی گفت: ۶ پایگاه اهداء خون در استان همه روزه صبحها از ساعت ۷ و نیم تا ۱۳ و سی دقیقه آماده خدمات به مراجعه کنندگان هستند و در نوبت عصر نیز پایگاه مرکز استان واقع در بلوار ۲۲ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۲۲ و پایگاههای شهرستانها نیز علاوه بر نوبت صبح عصرها نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ خدمات می دهند




کاهش فراوردهای خونی در استان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? کاهش فراوردهای خونی در استان