کاهش تولید پسته در استان کرمان

سرمازدگی بهاره میزان تولید پسته استان کرمان را به کمتر از نیمی از تولید معادل ۴۵ هزار تن رسانده است به گزارش فت فتو ،رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس امور در بازدید از باغات خسارت دیده پسته در کرمان در گفت گفت: محصول امسال پسته کرمان به میزان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت دیده […]

سرمازدگی بهاره میزان تولید پسته استان کرمان را به کمتر از نیمی از تولید معادل ۴۵ هزار تن رسانده است

به گزارش فت فتو ،رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس امور در بازدید از باغات خسارت دیده پسته در کرمان در گفت گفت: محصول امسال پسته کرمان به میزان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت دیده است و برای جبران این خسارات موضوع به زودی در ستاد بحران استان و کشور بررسی و به کشاورزان کمک خواهد شد.
پو رابراهیمی ضمن ابراز گلایه مندی ازانجام نشدن اقدامات پیشگیرانه طی سال‌های اخیر افزود: با توجه به پرداخت‌های ناچیز صندوق بیمه خسارات کشاورزی، جبران این خسارات بایستی به صورت امهال تسهیلات کشاورزی و حمایت ستاد بحران در قالب حوادث غیر مترقبه باشد.
 وی تصریح کرد:خسارات وارده به باغات پسته تا این حد بالاست که طی سه سال میزان تولیدات این محصول استراتژیک را در سطح ۱۵۰ هزار هکتار به میزان ۴۵ هزار تن کاهش داده است.
امسال پیش بینی شده بود از سطح ۱۵۰ هزار هکتار باغات پسته ا ستان کرمان بعلت خسارات سرمازدگی ویخبندان سه روزه در ایام نوروز میزان تولید به ۴۵ هزار تن کاهش یافته است  

 

کد ویدیو




کاهش تولید پسته در استان کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? کاهش تولید پسته در استان کرمان