کاهش آمار خرید و فروش خانه در کرمان

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کرمان با اشاره به وضعیت خرید و فروش مسکن در کرمان،گفت:«در حال حاضر معاملات مسکن دچار رکود است و آمار خرید و فروش به شدت کاهش یافته است». محسن شهریاری افزود:«در بخش اجاره نیز به دلیل رکود در تولید مسکن و افزایش تقاضا،شاهد افزایش اجاره‌بهاء […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کرمان با اشاره به وضعیت خرید و فروش مسکن در کرمان،گفت:«در حال حاضر معاملات مسکن دچار رکود است و آمار خرید و فروش به شدت کاهش یافته است».

محسن شهریاری افزود:«در بخش اجاره نیز به دلیل رکود در تولید مسکن و افزایش تقاضا،شاهد افزایش اجاره‌بهاء هستیم و بایستی در این مورد چاره‌اندیشی شود».

وی با بیان این‌که قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر بین ۲۵ تا ۳۰ درصد و اجاره بها نیز بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش داشته است،ادامه داد:«برای تعیین قیمت ساختمان،فاکتورهای زیادی از جمله نوع مصالح استفاده شده،سن بنا،محل و موقعیت منطقه و موارد دیگر موثر است اما به‌طور متوسط،میانگین قیمت هر متر آپارتمان نوساز در مناطق مرکزی شهر کرمان حدود ۱۸ تا ۲۱ میلیون تومان است».

به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا کرمان،شهریاری بیان کرد:«از آنجا که بخش مسکن در اقتصاد به عنوان محرک بوده و صدها شغل و حرفه وابسته به این بخش است،رکود بخش مسکن به سایر بخش‌ها نیز سرایت کرده است».

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کرمان دربارۀ وضعیت بازار مسکن در نیمۀ دوم سال گفت:«با توجه به رکود فعلی فکر نمی‌کنم در بخش اجاره و فروش،در نیمۀ دوم سال جاری قیمت‌ها افزایش پیدا کند». /پ




کاهش آمار خرید و فروش خانه در کرمان

منبع:خبر کرمان
?

کاهش آمار خرید و فروش خانه در کرمان

:اخبار استان کرمان – اقتصادی