کالاهایی که تا پایان خرداد در سامانه جامع تجارت ثبت نشود، قاچاق محسوب می‌شوند 

نذیر کرمان/کرمان معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: آخرین مهلت ثبت نام برای واحدهایی که هنوز به سامانه جامع تجارت ورود نکردند، پایان خردادماه جاری است و از این تاریخ به بعد کالاهایی که در این سامانه ثبت نشده باشد، قاچاق محسوب می‌شود. رحمان نژاد در گفتگو با نذیر کرمان […]

نذیر کرمان/کرمان معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: آخرین مهلت ثبت نام برای واحدهایی که هنوز به سامانه جامع تجارت ورود نکردند، پایان خردادماه جاری است و از این تاریخ به بعد کالاهایی که در این سامانه ثبت نشده باشد، قاچاق محسوب می‌شود.

رحمان نژاد در گفتگو با نذیر کرمان اظهار کرد: در راستای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و خدماتی در سطح استان و کمک به اشتغال و رونق تولید طی سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۳۳ درخواست واصله از سوی متقاضیان به دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در ۱۰۷ جلسه کمیته تخصصی ذیل کارگروه مطرح شد.

او افزود: متعاقب آن ۳۶ جلسه کارگروه اصلی تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل و تعداد ۵۰۵ مصوبه اخذ شد که از این تعداد مصوبه ۳۲۷ مصوبه معادل ۶۵ درصد آن اجرا شده، ۱۱۱ مصوبه معادل ۲۲ درصد در دست اقدام و پیگیری، تعداد ۱۹ مصوبه اجرا نشده توسط دستگاه اجرایی و ۴۸ مصوبه معادل ۹ درصد اجرا نشده توسط متقاضی را داریم.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان کرمان در ادامه اظهار کرد: پلتفرم سامانه جامع تجارت از سال ۱۳۹۵ کلید خورد و از سال ۱۳۹۸ بعضی کالاهای مشمول در این سامانه تعریف شدند.

او ادامه داد: واحدهای تولیدی صنعتی بر اساس تولیدی که دارند در این سامانه ثبت نام و شناسه کالا دریافت می‌کنند و در نهایت آمار تولیدات و فروش واحدها را در این سامانه وارد می‌کنند.

رحمان نژاد افزود: هدف از تشکیل این سامانه فرآیندسازی و شفافیت جریان کالا است از زمانی که تولید می‌شود تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد تا بتوانند این کالا را چه از لحاظ تولید و چه از لحاظ قیمت رصد و کنترل کنند.

او بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ اکثریت کالاها مشمول شدند و اطلاع رسانی به واحدهای تولیدی و صنایع انجام شده و تاکنون ۷۰ درصد واحدها در این سامانه ثبت نام و آمار کالاهای تولیدی خود را وارد می‌کنند و ۳۰ درصد هنوز ثبت نام نکرده‌اند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان کرمان تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت صمت آخرین مهلت ثبت نام برای واحدهایی که هنوز به این سامانه ورود نکردند، پایان خردادماه جاری است و از این تاریخ به بعد کالاهایی که در این سامانه ثبت نشده باشد، قاچاق محسوب می‌شود.

او افزود: بر اساس لینک هایی که دستگاه های زیرساخت تولید مانند آب، برق و گاز در این سامانه دارند واحدها حتما باید در این سامانه ثبت نام کنند و آمار تولید خود را اعلام نمایند تا آن واحد بتواند از تعرفه‌های این دستگاه‌ها استفاده کنند.

رحمان نژاد اظهار کرد: واحدهایی که تا تاریخ تعیین شده در سامانه جامع تجارت ثبت نام و امر تولید خود را وارد نکنند محصولات تولیدی واحد قاچاق محسوب شده و برابر قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام




کالاهایی که تا پایان خرداد در سامانه جامع تجارت ثبت نشود، قاچاق محسوب می‌شوند 

منبع: ایـسنا
? کالاهایی که تا پایان خرداد در سامانه جامع تجارت ثبت نشود، قاچاق محسوب می‌شوند