کاشت ۲۰۰۰ اصله درخت در مرکز آموزشی صفر پنج کرمان

نذیر کرمان/کرمان  مراسم پویش “صبح زیتون” با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش و جمعی از مسئولان در محل مرکز آموزش ۰۵ شهید سرلشکر علیرضا اشرف گنجوی کرمان پیش از ظهر امروز ۹ دی‌ماه برگزار شد. امیر غلامعلیان فرمانده […]

نذیر کرمان/کرمان  مراسم پویش “صبح زیتون” با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش و جمعی از مسئولان در محل مرکز آموزش ۰۵ شهید سرلشکر علیرضا اشرف گنجوی کرمان پیش از ظهر امروز ۹ دی‌ماه برگزار شد.

امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق  ارتش در این آئین گفت: امروز اولین یگان نظامی در استان کرمان با کاشت ۲۰۰۰ اصله نهال از نوع اوکالیپتوس و زیتون در پویش صبح زیتون و با شعار هر سرباز سه درخت گامی دیگر در جهت اقتدار ایران اسلامی، با شعار ایران سرسبز ایران قوی برداشته است. 

وی اظهار کرد: قرارگاه جنوب شرق ارتش آمادگی دارد تا نسبت به ایجاد و توسعه فضای سبز در عرصه‌های در اختیار و نقاط مشخص شده برای درختکاری از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان اقدام نماید.

وی افزود: تا پایان اسفند سال جاری ۵۰۰۰ اصله نهال در مرکز آموزش ۰۵ شهید سرلشکر علیرضا اشرف گنجویی کرمان کاشته می‌شود.

علیرضا ابوالحسنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز در این مراسم گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران با هدف کاهش گازهای گلخانه‌ای، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و سرزمین و در راستای انجام تعهدات بین‌المللی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس تعهدات بین‌المللی، هر کشوری به همان اندازه که کربن تولید می‌کند باید ترسیب یا جذب کربن داشته باشد و یکی از بهترین راهکارها برای این منظور، درختکاری است.

وی تصریح کرد: همچنین تفاهمنامه‌ای با نیروهای نظامی، آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها در خصوص کاشت نهال امضا شده است.

ابوالحسنی بیان کرد: نهال‌های تولید شده به منظور کاشت با اهداف توسعه فضای سبز، زراعت چوب، احیا و غنی سازی جنگل و بیابان زدایی تولید و کاشته می‌شود.

انتهای پیام




کاشت ۲۰۰۰ اصله درخت در مرکز آموزشی صفر پنج کرمان

منبع: ایـسنا
? کاشت ۲۰۰۰ اصله درخت در مرکز آموزشی صفر پنج کرمان