کارگران ناراضی فولاد به خط تولید بازگشتند

این واحد صنعتی به علت کمبود گاز در زمستان و برق در تابستان که منجر به کاهش تولید شده بود در میزان سوددهی و بهره‌وری دچار مشکل و سبب تجمع کارگرانش شد. به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ با وجود مشکلات فراوانی که در عرصه صنعت وجود دارد این‌بار این سختی در کارخانه فولاد مشیز […]

این واحد صنعتی به علت کمبود گاز در زمستان و برق در تابستان که منجر به کاهش تولید شده بود در میزان سوددهی و بهره‌وری دچار مشکل و سبب تجمع کارگرانش شد.

به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ با وجود مشکلات فراوانی که در عرصه صنعت وجود دارد این‌بار این سختی در کارخانه فولاد مشیز خود را نشان داد و موجب نارضایتی کارگران و پرسنل این واحد صنعتی شد.

کارگران این واحد تولیدی به علت نگرانی از امنیت شغلی و بی‌ثباتی وضعیت خود مبنی بر شایعه واگذاری این واحد صنعتی به سهامداران دیگر در کارخانه تحصن کردند و به مدت یک روز دست از کار کشیدند همین امر سبب شد تا مدیران این واحد تولیدی جهت بررسی بیشتر ماجرا ارتباط برقرار کنیم.

میر محمد دهقان مدیر حوزه مدیریت عامل کارخانه فولاد مشیز بردسیر در گفتگو با سرویس اقتصادی نذیر کرمان عنوان کرد: این واحد صنعتی به علت کاهش تولیدی که طی یک سال گذشته با کاهش برق در تابستان و کاهش گاز در زمستان روبه‌رو شده بود در میزان سوددهی و تولید دچار مشکل شد.

وی ادامه داد: متاسفانه کاهش سود سبب نارضایتی کارگران شد ضمن اینکه آنان مدعی بودند که ثبات شغلی هم ندارند زیرا شایعه واگذاری کارخانه به دیگر سهام داران نیز در سطح این واحد صنعتی گسترده شده بود.

دهقان تاکید کرد: پرسنل مجموعه اعتصاب و اعتراض خودشان را حتی با مدیران کارخانه در میان نگذاشته و مستقیم به استانداری و فرمانداری بردسیر مراجعه کرده بودند و به دنبال احقاق حق خود بودند ضمن اینکه حتی برخی از مسائلی که مطرح شد اصلا مطالبه محسوب ‌نمی‌شد و بیشتر به نارضایتی آن‌ها به واسطه مشکلاتی که برای آن‌ها ایجاد شده بود، برمی‌گشت.

مدیر دفتر حوزه مدیرعامل فولاد مشیز اذعان کرد: با پیگیری‌هایی که هم از سوی بسیج کارگری استان و هم از سوی استانداری و خود مجموعه مدیریت صورت گرفت منجر به از سر گیری کار شد و به صورت مداوم خطوط هم اکنون در حال تولید هستند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که برای این واحد تولیدی وجود دارد، موضوع انرژی است زیرا به علت مشکلاتی که در عرصه برق داریم شیفت‌های شب ما تولید بیشتر و شیفت‌های روز ما تولید کمتری دارند اما خطوط فعال هستند و تولید سرعت گرفته است و تمام حقوق و حقوقی که برای کارگران در نظر گرفته شده است به روزرسانی شده و کار در حال انجام است.

دهقان با بیان‌اینکه ما مزاحم سازمان بسیج کارگری بودیم، گفت: در خصوص وضعیت رسیدگی به کارگران و ایجاد تعامل بین آنها با این نهاد مردمی و انقلابی در ارتباط بودیم و چند روز گذشته نیز بعد از اتمام  مشکلات کارگری این واحد صنعتی بازدیدی از این مجموعه طی چند روز گدشته انجام شده است.

مدیر دفتر مدیر عامل کارخانه فولاد مشیز در پایان خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات با پیگیری بسیج کارگری، مساعدت استانداری کرمان و مسئولان کارخانه مرتفع شده است ضمن اینکه در خصوص برخی بدهی‌های این مجموعه هنوز هم مشکلاتی وجود دارد اما در آینده نه چندان دور وضعیت بهتر و بهتر خواهد شد.

بعد از صحبت با مدیر دفتر مدیرعامل کارخانه فولاد مشیز با مسئول بسیج کارگری استان کرمان در این زمینه به گفتگو نشستیم.

سیدروح الله نیکخواه در گفتگو با سرویس اقتصادی نذیر کرمان عنوان کرد: در ابتدای مطالبه مجدانه سازمان بسیج کارگری استان کرمان از فرماندار شهرستان بردسیر به جهت تشکیل جلسه فوری با حضور شخص برادر استاندار و مسئولین ذیربط در جهت رفع موانع تولید و مشکلات کارگری کارخانه فولاد مشیز  بود .

مسئول بسیج کارگری استاد ادامه داد: بعد از مطالبه ما جلسه فوری در شهرستان بردسیر جلسه‌ای  با حضور فرماندار و مسئولین مربوطه در محل دفتر فرمانداری شهرستان بردسیر که به درخواست سازمان بسیج کارگری استان کرمان تشکیل شده بود، برگزار شد.

وی با بیان اینکه در جلسه فوری برگزار شده ما از فرماندار  شهرستان خواستیم تا در خصوص حل مشکل کارخانه فولاد مشیز بردسیر یک دیدار اضطراری با استاندار تشکلیل دهند، گفت: جلسه‌ای  فوری با جناب فداکار استاندار کرمان و مسئولین ذیربط در جهت رفع مشکلات کارگری و رفع موانع تولید این شرکت کارخانه به زودی برگزار می‌شود.

نیکخواه تاکید کرد: ما به صورت میدانی در محل کارخانه فولاد مشیز بردسیر در جمع کارگران کارخانه حااضر شده  و از نزدیک در جهت رفع مشکل کارگری و روند تولید این کارخانه قرار گرفتیم، بنابراین  این سازمان به طور مجدانه در جهت رفع موانع تولید در رفع مشکلات کارگری به صورت میدانی در سطوح مختلف کارخانجات حضور پیدا  خواهد کرد و تا حل تمامی موانع از پای نخواهد نشست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هیچ واحد تولیدی و هیچ اجتماع کارگری که دچار مشکلات عدیده است هرگز مزاحم بسیج کارگری نیست زیرا وظیفه ما وصل کردن نظام به توسعه و اقتدار است حال در مسئله دفاع از حرم و مرز باشد یا دفاع از مرزهای تولید و حفط سنگرهای اقتصادی باشد، ما همیشه همراه خواهیم بود.

انتهای خبر/ طهماسبی




کارگران ناراضی فولاد به خط تولید بازگشتند

منبع:آرمـان
? کارگران ناراضی فولاد به خط تولید بازگشتند