کاروانسرای «جر» کرمان باززنده‌سازی می‌شود

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان عصر امروز ۹ اردیبهشت‌ماه در ادامه بازدیدهای خود از کاروانسرای جر بازدید کرد. به گزارش نذیر کرمان، کاروانسرای «جر» که در مرکز بافت تاریخی کرمان و در مجاور بازار بزرگ شهر قرار گرفته که بیش از یک دهه پیش این کاروانسرا به دلیل بی دقتی در آتش سوخت و بقایای این […]

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان عصر امروز ۹ اردیبهشت‌ماه در ادامه بازدیدهای خود از کاروانسرای جر بازدید کرد.

به گزارش نذیر کرمان، کاروانسرای «جر» که در مرکز بافت تاریخی کرمان و در مجاور بازار بزرگ شهر قرار گرفته که بیش از یک دهه پیش این کاروانسرا به دلیل بی دقتی در آتش سوخت و بقایای این کاروانسرا از آن زمان تاکنون به حال خود رها شده است و اکنون اوقاف و مالکین شخصی این مکان درصدد بازسازی آن هستند.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در حاشیه بازدید استاندار از این مجموعه گفت: با توجه به اینکه مستندسازی کاروانسرای جر موجود است، لذا باید این مجموعه باززنده سازی و به شکل قبل احیاء شود.

او ادامه داد: کاربری این مجموعه براساس تصمیم سرمایه‌گذار خواهد بود اما چون در جوار بازار طلا فروشان است می‌تواند این مکان نیز به مجموعه طلا و جواهر تبدیل شود.

فعالی با بیان این مطلب که برای این مجموعه سرمایه‌گذار وجود دارد، تاکید کرد: میراث فرهنگی حدود دو میلیارد تومان کمک بلاعوض به سرمایه‌گذار می‌پردازد.

به گزارش نذیر کرمان، بخشی از مالکیت این مجموعه متعلق به اوقاف و بخشی از آن شخصی است.

همچنین در حاشیه این بازدید، موسسه آموزشی عرفان برای تکمیل یکی از پروژه‌های مهم ورزشی استان تقاضای دریافت تسهیلات از استاندار داشت که فداکار دستور داد برآورد هزینه انجام و اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام




کاروانسرای «جر» کرمان باززنده‌سازی می‌شود

منبع: ایـسنا
? کاروانسرای «جر» کرمان باززنده‌سازی می‌شود