چی بودیم و چی شدیم

ایران پس از انقلاب دستاوردهای بسیاری در عرصه‌های مختلف داشته که در این نوشته تنها به گوشه‌ای از این دستاوردها اشاره‌ای شده است. به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان؛ دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران و مقایسه وضعیت کنونی کشور با وضعیت آن در پیش از انقلاب […]

ایران پس از انقلاب دستاوردهای بسیاری در عرصه‌های مختلف داشته که در این نوشته تنها به گوشه‌ای از این دستاوردها اشاره‌ای شده است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان؛ دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران و مقایسه وضعیت کنونی کشور با وضعیت آن در پیش از انقلاب است.
 
ایران پس از انقلاب دستاوردهای بسیاری در عرصه‌های مختلف داشته و این امر دشمنان اسلام را به شدت عصبانی کرده که در این نوشته قصد دارم تنها به گوشه‌ای از این دستاوردها اشاره‌ای کرده باشم.
 
شنیده‌ام که در دوران حکومت پهلوی ما حتی توان تولید سیم خاردار را نداشتیم و آن را وارد می‌کردیم اما حالا با فاصله‌های زمانی کم، اخباری از پیشرفت‌های جدید در صنعت دفاعی کشورمان را می‌شنویم که شگفت‌انگیز است؛ همین چند وقت پیش بود که ماهواره‌بر بومی سیمرغ به فضا پرتاب شد و ماهواره مهدا به همراه دو نانو ماهواره را به طور همزمان در مدار قرار داد؛ پیش از این نیز ایران موفق به پرتاب چندین ماهواره شده و شنیده‌ایم که قرار است ماهواره‌ ناهید۲ و ظفر۲ نیز تا سال آینده به فضا پرتاب شود.
 
البته پیشرفت ایران در صنعت دفاعی تنها به ماهواره‌ها خلاصه نمی‌شود، بلکه در ساخت پهپاد و موشک، ناو و..‌‌. هم حرف‌هایی برای گفتن داریم، به طور مثال، آن آمریکایی‌هایی که در عین‌الاسد دچار ضربه‌های ملایم مغزی شدند، به واسطه همین موشک‌های خودمان بود.
 
عقب‌ماندگی ایران پیش از انقلاب تنها در این زمینه نبود، حوزه‌ دیگری که می‌خواهم به آن بپردازم حوزه بهداشت و درمان است؛ بسیاری از ما حتی اگر سنمان به آن زمان‌ها قد ندهد، بی‌شک از پدر و مادر و یا پدربزرگ و مادربزرگمان شنیده‌ایم که در اوایل انقلاب محتاج به پزشکان هندی، پاکستانی و بنگلادشی بودیم و در بسیاری از شهرها حضور داشتند؛ البته نه تنها پزشک نداشتیم بلکه بسیاری از شهر و روستاها از داشتن یک درمانگاه کوچک هم محروم بودند و چه بسیار افرادی که در پی یک بیماری ساده جان خود را از دست می‌دادند و یا عده‌ای مجبور به سفر خارج از کشور برای مداوا می‌شدند.

اما حالا علاوه‌بر شمار بالای مراکز درمانی، از نعمت داشتن پزشکانی برخورداریم که ایران را به قطب پزشکی غرب آسیا تبدیل کرده و به جایگاهی رسانده که هرساله افرادی از دیگر کشورها برای درمان به کشورمان سفر می‌کنند.
 
اگر بخواهم از وضعیت نظام آموزشی در پیش از انقلاب پربرکت اسلامی بدانیم، کافی است نگاهی به اطرافمان بیاندازیم و وضعیت تحصیل بزرگ‌ترها را جویا شویم، بی‌شک اکثر قریب به اتفاق قدیمی‌های فامیل شما هم مدرک تحصیلی‌شان بالاتر از دیپلم نیست.
 
گمان می‌کنید علتش چیست؟ آیا به تحصیل علاقه نداشتند؟ خیر چنین نیست؛ عده‌ای به دلیل نبود مراکز آموزشی در محل زندگی نتوانستند ادامه تحصیل دهند؛ عده‌ای به دلیل وضعیت معیشت خانواده مجبور به ترک تحصیل و به دنبال کار رفتن، بودند و عده‌ای هم بخاطر شرایط سخت ورود به دانشگاه، قید درس خواندن را می‌زدند، اما امروزه در جمهوری اسلامی شرایطی فراهم شده که هرکس علاقه‌مند به تحصیل باشد به راحتی می‌تواند وارد دانشگاه شده و پله‌های ترقی را طی کند.
 
آن‌چه که بیان شد، پیشرفت‌های کشور عزیزمان ایران پس از انقلاب اسلامی تنها در سه زمینه بود، بی‌شک اگر بخواهیم به تمام حوزه‌ها بپردازیم ساعت‌ها زمان می‌برد، که در این نوشته به همین سه حوزه بسنده کردیم.
 
البته شاید در برخی حوزه‌ها می‌توانستیم بهتر هم باشیم اما به هرحال عملکردمان امیدوارکننده بوده است.
 
اما باید گفت که با وجود دستاوردهای بسیار و چشم‌گیر در تمام حوزه‌ها بدخواهان ایران و انقلاب با سیاه‌نمایی و ایجاد یاس و ناامیدی در سطح جامعه به دنبال این هستند که ما را از این پیشرفت‌ها غافل کرده و آن‌ها را بی‌ارزش جلوه دهند تا اهداف شوم خود را پیش ببرند؛ لذا باید با رفتار هوشمندانه آن‌ها را از رسیدن به خواسته‌های شیطانی‌شان ناامید کرد.

منبع: کرمان ۱۴۰۰

انتهای خبر/ کارگرزاده 




چی بودیم و چی شدیم

منبع:آرمـان
? چی بودیم و چی شدیم