چگونه ملکی را که با دیگری شریک هستیم، بفروشیم؟

فت فتو/کرمان عضو کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: ممکن است ملکی به عللی از قبیل به ارث رسیدن به چند نفر دارای شریک باشد و این شریک یا شرکا برای فروش همکاری نکنند که در این موارد راه حل هایی نیز وجود دارد. بهرام کناری وندی وکیل پایه یک دادگستری و ارشد حقوق شرکت های […]

فت فتو/کرمان عضو کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: ممکن است ملکی به عللی از قبیل به ارث رسیدن به چند نفر دارای شریک باشد و این شریک یا شرکا برای فروش همکاری نکنند که در این موارد راه حل هایی نیز وجود دارد.

بهرام کناری وندی وکیل پایه یک دادگستری و ارشد حقوق شرکت های تجاری در گفت وگو با خبرنگار حوزه حقوقی فت فتو گفت: چنانچه حداقل احدی از مالکین مشاعی با فروش کل ملک مشاع مخالفت کند، در این صورت شریک موافق می تواند با استناد به قانون افراز و فروش املاک مشاع نسبت به فروش کل ملک اقدام و قدرالسهم خود را پس از فروش دریافت کند.

وی افزود: هر یک از مالکین مشاعی می تواند تقاضای افراز ملک مشاع را به واحد ثبتی حوزه ای که ملک در آن ثبت شده است تقدیم کرده و در صورتیکه واحد ثبتی پس از معاینه محل و بررسی های لازم، عدم امکان افراز را اعلام کند، متقاضی باید دادخواست خود را مبنی بر فروش ملک ضمن تقدیم گواهی عدم افراز صادره از اداره ثبت محل به دادگاه حقوقی محل وقوع ملک تقدیم کند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه مرجع قضایی بدون ورود در ماهیت و صدور رای، مراتب فروش ملک مشاع را به واحد اجرای احکام ارجاع می کند، ادامه داد: پس از کارشناسی قیمت ملک توسط کارشناس دادگستری و از طریق مزایده به بالاترین قیمت که پیشنهاد می شود؛ به فروش می‌رسد و قدر السهم هریک از مالکین مشاعی به حسابشان واریز می‌شود.

گفت وگو از: معظمه رنجبر




چگونه ملکی را که با دیگری شریک هستیم، بفروشیم؟

منبع: ایـسنا
? چگونه ملکی را که با دیگری شریک هستیم، بفروشیم؟