چگونه دستاوردهای ماه رمضان را حفظ کنیم؟

حجت‌الاسلام علی حسنی سعدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه به روزهای پایانی ماه رمضان رسیدیم، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما در این روزها چگونگی حفظ و نگهداری داشته‌هایمان است، اینکه چگونه توفیقاتی را که به لطف خداوند در این ماه با عظمت به‌دست آوردیم را حفظ کنیم. وی با بیان اینکه […]

حجت‌الاسلام علی حسنی سعدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه به روزهای پایانی ماه رمضان رسیدیم، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما در این روزها چگونگی حفظ و نگهداری داشته‌هایمان است، اینکه چگونه توفیقاتی را که به لطف خداوند در این ماه با عظمت به‌دست آوردیم را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه چگونه می‌توانیم با تقوا و پرهیزگاری آنچه را که در این ماه با عظمت اندوخته‌ایم، نگهداریم، گفت: رعایت تقوا یک نکته کلیدی است که در قرآن کریم نیز بارها به آن اشاره شده است و ما را به تقوا دستور دادند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان با اشاره به اینکه حضرت علی علیه السلام در ارتباط با تقوا می‌فرمایند «در جایی که خداوند به تو فرمان داده حاضر و در جایی که نهی کرده غایب باش»، ادامه داد: این عبارت بسیار زیبا می‌تواند برای ما تذکر بسیار خوبی باشد و باید ببینیم که خداوند به ما چه دستوراتی داده و از چه نهی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه از هر چه که باعث می‌شود تقوای ما آسیب ببیند باید پرهیز کنیم، گفت: اولین چیزی که می‌تواند تقوا و پرهیزکاری ما را تثبیت کند انجام واجبات است؛ انجام واجبات کلیدواژه‌ای است که خیلی از بزرگان بر آن تاکید داشتند.

حسنی سعدی با بیان اینکه انجام واجبات و دوری از محرمات خودش راه را برای ما باز می‌کند و لازم نیست به دنبال انجام کار خاصی باشیم، افزود: دومین چیزی که در روایات به آن توصیه شده که تقوای ما را حفظ می‌کند، ترک دنیا است.

وی با بیان اینکه نباید عطش زیادی نسبت به دنیا داشته باشیم و یادمان باشد این دنیا محلی برای گذر است، گفت: «الدنیا مزرعة الآخرة» و باید بدانیم که در این دنیا هر چه تلاش کنیم و بکاریم برای آخرت است و ثمره آن را در آن دنیا خواهیم دید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان بیان کرد: باید بدانیم که دلبستگی و علاقه زیاد به این دنیا، تقوا و پرهیزکاری ما را دچار مشکل کرده و ما را در زندگی با نوسانات متعددی مواجه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گاهی حال دل آدم خوب نیست و دلیل آن را نمی‌دانیم، گفت: در بیشتر مواقع دلیل بدی حال ما گناه و دوری از خدا است که ما را دچار نوسانات روحی کرده است.

حسنی سعدی با بیان اینکه نکته بسیار موثر دیگر در این حوزه، محاسبه است، افزود: اگر هر روز فرصتی را برای محاسبه بگذاریم و ببینیم در طول روز چه کرده‌ایم و نسبت به گناهان خود از درگاه خدا عذرخواه باشیم باعث می‌شود که هر روز ما نسبت به روز قبل متفاوت باشد.

وی با اشاره به اینکه موضوع مورد اهمیت دیگر در این حوزه کنترل زبان است، ادامه داد: زبان این عضو کوچک بدن ما، در زندگی بسیار اثرگذار است و همین زبان بسیاری از زندگی‌ها را زیرورو کرده است.

انتهای پیام/۵۱۱/




چگونه دستاوردهای ماه رمضان را حفظ کنیم؟

منبع: تسنــیم
? چگونه دستاوردهای ماه رمضان را حفظ کنیم؟