چگونه حالات معنوی ماه بندگی خدا را حفظ کنیم؟

کارشناس مسائل مذهبی در گفتگویی به این سوال پاسخ داد که چگونه حالات معنوی ماه بندگی خدا را حفظ کنیم؟ حجت‌السلام و المسلمین سید محمدرضا غیاثی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ گفت: خداوند با بیان شیرین، شیوا و زیبا در آیات قرآن کریم انسان‌ها را به روزه گرفتن دعوت و در […]

کارشناس مسائل مذهبی در گفتگویی به این سوال پاسخ داد که چگونه حالات معنوی ماه بندگی خدا را حفظ کنیم؟

حجت‌السلام و المسلمین سید محمدرضا غیاثی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ گفت: خداوند با بیان شیرین، شیوا و زیبا در آیات قرآن کریم انسان‌ها را به روزه گرفتن دعوت و در پایان هدف آن را تقوا بیان می‌کند.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: در حقیقت روزه‌داری همانند عمل جراحی است که انسان در بیمارستانی با هزینه‌های بسیار سنگین و سختی‌های فراوان، یک غده سرطانی را از وجود خود بیرون می‌برد و بعد از این عمل جراحی باید بسیار مواظب باشد تا مبادا این بیماری مجدد برگردد چرا که اگر آن بیماری برگردد، همه زحمات ما هدر رفته است.

وی افزود: روزه‌داری که در طول یک ماه از خوردن، آشامیدن و خواسته‌های نفسانی خودداری کرده است اما به حکم پرودگار خویشتن‌داری کرده تا به مقام تقوا برسد.

حجت‌السلام و المسلمین غیاثی اظهار کرد: اگر کسی بعد از ماه مبارک رمضان به وضع پیشین خود برگردد، معلوم می‌شود که دوباره ناپرهیزی کرده و آن‌چه که زحمت کشیده، هدر داده است.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: روزه گرفتن برای کسب تقوا، پاکی روح و تذهیب نفس است و اگر بنا باشد انسان بعد از ماه مبارک رمضان دوباره به همان راه‌ها و مسیر قبلی برگردد، چه حاصل از این روزه گرفتن، روزه‌ای که انسان را با فقرا همنشین و همدم نکند و آدمی را از خواسته‌های نفسانی و شیطانی دور نکند، چه حاصل دارد؟

وی خاطرنشان کرد: روزه باید انسان را به محدوده‌ای از تقوا، طهارت، پاکی و غیره برساند؛ بنابراین مهم است فرد در این ماه مبارک به مقام تقوا برسد که امیدواریم کسانی که روزه گرفته‌اند و بندگی خدا را انجام داده‌اند به همه این مسائل توجه داشته‌ باشند.

انتهای خبر/م
 




چگونه حالات معنوی ماه بندگی خدا را حفظ کنیم؟

منبع:آرمـان
? چگونه حالات معنوی ماه بندگی خدا را حفظ کنیم؟