چهل‌و‌یکمین سالگرد شهادت شهید حمید قاسم‌خانی برگزار شد

همزمان با هفته بسیج آبروی محله تحت عنوان یادواره خانگی شهید حمید قاسم‌خانی در چهل‌و‌یکمین سالگرد شهادتش به همت گروه جهادی فاطمه‌الزهرا (س) کوهبنان برگزار شد. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان، همزمان با هفته بسیج آبروی محله تحت عنوان یادواره خانگی شهید حمید قاسم خانی در چهل و یکمین سالگرد شهادتش […]

همزمان با هفته بسیج آبروی محله تحت عنوان یادواره خانگی شهید حمید قاسم‌خانی در چهل‌و‌یکمین سالگرد شهادتش به همت گروه جهادی فاطمه‌الزهرا (س) کوهبنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان، همزمان با هفته بسیج آبروی محله تحت عنوان یادواره خانگی شهید حمید قاسم خانی در چهل و یکمین سالگرد شهادتش با حضور امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، رئیس دفتر امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش، کارشناس فرهنگی دادگستری، نیروهای نظامی، بسیجیان و خانواده معزز شهید به همت گروه جهادی فاطمه‌الزهرا (س) کوهبنان برگزار گردید.

در این مراسم حجت‌الاسلام حسن ایزدی امام جمعه کوهبنان با استناد به کلام مولای متقیان گفت: حضرت فرمود من از هوی و هوس و آرزوهای دراز برای شما نگران هستم از آن پرهیز کنید تا رستگار شوید.

وی خاطر نشان کرد: شهدا راه خود را انتخاب کردند و با زندگی کوتاه به مرحله‌ای رسیدند که باید پرواز می‌کردند و آسمانی می شدند.

امام جمعه کوهبنان افزود: ما نیاز به شهدا و برگزاری یادواره برای آنان داریم تا راه خود را به خوبی انتخاب و ادامه بدهیم در حالی که شهدا نیازی به این برنامه‌ها ندارند چون آنان راه خود را خیلی خوب انتخاب کردند و رستگار شدند.

وی ادامه داد: جا دارد در بحث معرفت و بصیرت افزایی برای قشر جوان و نوجوان گام برداریم یادواره شهدا می‌تواند در این راستا مهم باشد.

حجت‌الاسلام ایزدی گفت: بسیاری از آسیب‌ها بدلیل عدم آگاهی و غفلت انجام می‌شود لذا در جلسات شهدا باید بر آگاه‌سازی و روشنگری تاکید شود چون شهدا بر حجاب، حیا و عفاف، رعایت حلال و حرام و…..تاکید داشتند.

وی تاکید کرد: همه ما در آگاهی دادن و ادامه راه شهدا وظیفه داریم لذا باید قدردان نعمت هایی باشیم که خداوند به ما ارزانی کرده و از آنها در راه هدایت و رستگاری خود و دیگران بهره ببریم.

شهید حمید قاسم خانی کوهبنانی در ۱۵مهرماه سال ۱۳۴۱ در محله اپوروار کوهبنان بدنیا آمد، تا سوم راهنمایی به تحصیل ادامه داد و با شروع انقلاب اسلامی همگام با مردم در تظاهرات شرکت می کرد.

در تاریخ ۴بهمن۱۳۶۰ برای خدمت سربازی از پاسگاه ژاندارمری کوهبنان به کرمان اعزام و در پادگان ۰۵ کرمان مشغول انجام وظیفه شد.

برای ادامه خدمت در قسمت هوابرد به شیراز اعزام و با شروع جنگ تحمیلی به آبادان اعزام شد.

شهید قاسم خانی پس از ۶ ماه حضور در جبهه در تاریخ ۲فروردین۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین به شهادت رسید.

انتهای پیام/نامجو




چهل‌و‌یکمین سالگرد شهادت شهید حمید قاسم‌خانی برگزار شد

منبع:آرمـان
? چهل‌و‌یکمین سالگرد شهادت شهید حمید قاسم‌خانی برگزار شد