چشمان اهالی نخل و آفتاب در شب قدر بارانی شد

احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در نقاط گوناگون شهرستان رودبار جنوب برگزار شد. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی نذیر کرمان؛ در این برنامهها که در اماکن مذهبی شهرستان انجام گرفت مردم دیار نخل و آفتاب با پروردگار به راز و نیاز پرداختند.   مساجد، مصلا و […]

احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در نقاط گوناگون شهرستان رودبار جنوب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی نذیر کرمان؛ در این برنامهها که در اماکن مذهبی شهرستان انجام گرفت مردم دیار نخل و آفتاب با پروردگار به راز و نیاز پرداختند.

 
مساجد، مصلا و هیئت‌های مذهبی نیز میزبان مسئولان و خیل عاشقانی بود که قرآن به سر گذاشته و «الهی العفو، الهی العفو» را زمزمه کردند.
 
عزاداران به مولای متقیان متوسل شدند و در شب شهادت او بر سر و سینه زدند؛ روزه داران علوی با نوای مداحان اهل بیت علیه السلام به زمزمه اعمال این شب پرداختند.
 
مومنان روزه دار، شامگاه تا سحر دومین شب قدر را به برپایی اعمال مشترک و مخصوص شب های قدر از جمله اقامه نماز قضاء، قرائت دعای جوشن کبیر و ادعیه ماه رمضان، قرائت قرآن کریم، سوگواری و عزاداری اختصاص داده و قرآن را به واسطه شفاعت در درگاه الهی بر سر گرفتند.
 
ناله های «العفو» و «الغوث خلصنا من النار یا رب» عزاداران امیرالمومنین که بر آستان حضرت دوست اشک و ناله و تضرع سر داده بودند فضای روحانی شهر و روستاهای رودبار جنوب را آکنده از عطر معنویت کرد تا روح تشنه بندگان نادم خدا از فضل ربوبیت سیراب شود.
 
به گزارش نذیر کرمان، بیش از صد مسجد در نقاط شهری و روستایی وجود دارد که مراسم شب‌های قدر در تمام آن‌ها برگزار شد.
 
علاوه بر آن، برگزاری ایستگاه صلواتی توزیع غذاهای نذری افطاری و سحر و حضور کودکان و نوجوانان به همراه والدین و همچنین فعالیت پایگاه‌های بسیج، هلال احمر، کمیته امداد، گروه‌های جهادی بسیج در بعضی نقاط، از نکات بارز این شب بود.












 

انتهای خبر/پورحیدر
 
 




چشمان اهالی نخل و آفتاب در شب قدر بارانی شد

منبع:آرمـان
? چشمان اهالی نخل و آفتاب در شب قدر بارانی شد