چرایی تاوان شادی‌های جاهلانه از سبد فرهنگ و هنر

فت فتو/کرمان پیشکسوت موسیقی منوجان؛ تیراندازی در مراسمات جشن و عروسی را از سنت های غلط منطقه عنوان کرد که همه ساله قربانی می‌گیرند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان پیش از ظهر امروز شانزدهم آبانماه در دیدار با «غلامحسین خدمتی» عضو انجمن موسیقی منوجان و از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر بر تغییر و […]

فت فتو/کرمان پیشکسوت موسیقی منوجان؛ تیراندازی در مراسمات جشن و عروسی را از سنت های غلط منطقه عنوان کرد که همه ساله قربانی می‌گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان پیش از ظهر امروز شانزدهم آبانماه در دیدار با «غلامحسین خدمتی» عضو انجمن موسیقی منوجان و از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر بر تغییر و اصلاح فرهنگ ها و سنت های غلط با استفاده از ابزار هنر و رسانه تاکید کرد و گفت: برخی از باورهای غلط به عنوان زمینه خشونت و آسیب های اجتماعی هستند که باید با استفاده بهینه از رویدادهای کارشناسی به کمک جامعه هدف بیاییم.

بهرام مسلمی مهنی به ظرفیت های هنری و جامعه فرهنگی منوجان اشاره کرد و کسب رتبه های برتر را در جشنواره‌های کشوری یادآور شد و افزود: امروز جنگ فرهنگ، هنر و رسانه است که اهالی فرهنگ، هنر و رسانه باید به عنوان‌ افسران جنگ نرم با تحقق جهاد تبیین در این سنگر ایستادگی کنند.

وی در راستای ترسیم نفش فرهنگ و هنر در جهادتبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است از موسیقی به عنوان یک ظرفیت سرآمد تعبیر کرد و گفت: اهالی موسیقی باید با انجام وظیفه و تعهدی که دارند در این برهه ایفای نقش کنند.

غلامحسین خدمتی از هنرمندان منوجانی که در اثر اتیراندازی در یک مراسم عروسی دچار مصدومیت شده است به نقش فرهنگ و هنر در اصلاح باورهای غلط تاکید کرد و گفت: یک و سال نیم قبل در یک مراسم عروسی در اثر تیراندازی دچار مصدومیت از ناحیه شکم شدم که هنوز مشکل دارم.

وی جامعه هنرمندان را پرحادثه و تأثیرگذار بر افکار عمومی دانست و اظهار کرد: هنر بدون زیرساخت همواره منفعل خواهد ماند و باید نسبت به تامین سیستم صوت و روشنایی مجتمع فرهنگی و هنری توجه شود.

این پیشکسوت عرصه موسیقی با بیان خاطراتی از فعالیت های هنری اش گفت: زندگی هنرمندان همیشه دستخوش حوادث تلخ و شیرین است لذا باید این مسیر به خوبی مدیریت شود.

وی با این بیت شعر دلتنگی هایش را بیان کرد “امشو تخوتُم ای دلال مُویاد تو بودم ای دلاال مُو”.

به گزارش فت فتو، امروز شانزدهم آبانماه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به همراه معاون فرهنگی، کارشناس حراست و خبرنگاران فت فتو و فت فتو با حضور در منزل هنرمند پیشکسوت موسیقی در روستای خسرواباد منوجان ضمن تحلیل از زحمات چندین ساله اش نسبت به پیگیری امورات درمانی نامبرده قول مساعدت داد.

انتهای پیام




چرایی تاوان شادی‌های جاهلانه از سبد فرهنگ و هنر

منبع: ایـسنا
? چرایی تاوان شادی‌های جاهلانه از سبد فرهنگ و هنر