چراغ حیاطی چیست و انواع آن کدام است

به گزارش فت فتو؛ نورپردازی از موارد بسیار مهم برای فضاهای بیرونی و باز می باشد. در محیط های باز همچون حیاط، باغ، بالکن، پارک و … با استفاده از لامپ ها و چراغ ها، علاوه بر ایجاد فضایی زیبا و دلنشین، می توان نور آن محیط را تامین نمود و امنیت را برای رفت […]

به گزارش فت فتو؛ نورپردازی از موارد بسیار مهم برای فضاهای بیرونی و باز می باشد. در محیط های باز همچون حیاط، باغ، بالکن، پارک و … با استفاده از لامپ ها و چراغ ها، علاوه بر ایجاد فضایی زیبا و دلنشین، می توان نور آن محیط را تامین نمود و امنیت را برای رفت و آمد افراد به خوبی مهیا کرد.

امروزه شرکت ها و کارخانه های تولید کننده و یا عرضه کننده وسایل نورپردازی و روشنایی، کالایی به نام چراغ حیاطی را در نمونه های متنوع و برای کاربردهای متفاوت و خاص روانه بازار کرده اند. با استفاده از چراغ های حیاطی می توان فضای بیرونی را مانند فضای درونی شیک کرد و از آن لذت برد.

اگر شما قصد دارید تا فضای بیرونی ساختمان مسکونی یا تفریحی خود را به بهترین و منحصر بفردترین شکل و با استفاده از چراغ های حیاطی و باغی نورپردازی کنید، می توانید با مشاوران ما تماس حاصل نمایید. در شرکت آتیلالایت انواع و اقسام چراغ های مختلف برای پارک و حیاط در برندهای معتبر به شما عرضه می گردد و شما می توانید خریدی مطمئن را از طریق این مجموعه تجربه کنید.

آشنایی با انواع چراغ حیاطی

تفاوتی ندارد که شما حیاط خلوت کوچکی دارید یا یک باغ چند هکتاری بزرگ، برای روشنایی آن باید برنامه ریزی کنید. یکی از اهداف مهم به کار بردن انواع چراغ های حیاطی، برجسته کردن ویژگی های ممتاز و منحصر به فرد آن محیط یعنی پارک، باغ، حیاط و … می باشد. به طور مثال با نورپردازی مناسب در مسیر باغ و یا نصب چراغ در کنار آبنما، مجسمه و استخر می توانید جلوه آنها را بیشتر کنید و یا مهمانی های خود را باشکوه تر برگزار نمایید.

نکته ای که در اینجا قابل بیان است، این می باشد که نوع لامپ استفاده شده، نحوه نورپردازی و تعداد لامپ های به کار برده شده همگی بر روی نورپردازی موثر هستند. حال در اینجا می خواهیم با انواع چراغ حیاطی آشنا شویم، پس با ما همراه باشید:

چراغ حیاطی دیواری

این چراغ همانطور که از نامش پیداست به دیوار نصب می شود. چراغ دیواری حیاطی بر اساس تابش نور به سه دسته نور بالا، نور پایین و نور به هر دو سمت تقسیم بندی می گردد.

چراغ حیاطی آویز

این چراغ از انواع زیباترین چراغ های حیاطی است که جلوه بی نظیری به محیط می دهد. چراغ آویز اغلب برای بالکن، آلاچیق، جلوی درب منازل و یا حیاط خلوت استفاده می گردد. چراغ آویز جنبه دکوراتیو نیز دارد.

چراغ سرلوله

این چراغ برای استفاده در محیط های بزرگ مانند پارک، باغ و مکان های تفریحی مورد استفاده قرار می گیرد. چراغ سرلوله بر روی لوله هایی با پایه های بلند یا کوتاه نصب می شود که این امر بسته به متراژ محیط است.

چراغ حیاطی چیست و انواع آن کدام است

چراغ چمنی

این نوع چراغ برای نصب در باغ و باغچه به کار می رود. شعاع روشنایی این چراغ ها به دلیل اینکه اغلب پایه کوتاه هستند کم است.

از انواع دیگر چراغ های استفاده شده برای حیاط می توان به نمونه های چراغ حیاطی سردری و چراغ حیاطی خورشیدی اشاره نمود.

لازم به ذکر است که هر کدام از چراغ های حیاطی عنوان شده در بالا از نظر نوع طراحی و سبک نیز دارای نمونه های متفاوتی هستند که از پرفروش ترین آنها در بازار روشنایی می توان به انواع مدرن، سنتی، سلطنتی، کلاسیک و سنتی اشاره نمود.

ویژگی های چراغ حیاطی خوب

از آنجایی که چراغ حیاطی در بیرون از ساختمان استفاده می شود، پس بنابراین باید در طراحی و ساخت آن نکات مهمی رعایت شود تا بتوان از آن استفاده ای بهینه و مثمر ثمری کرد. چراغ حیاطی به چندین بخش یعنی سرهد، حباب، پایه و لامپ تقسیم می گردد که در ساخت هر کدام از آنها از جنس های مختلف استفاده می شود. به طور کلی چراغ حیاطی خوب و برتر دارای ویژگی های زیر است:

  • در مقابل نور آفتاب به‌ شدت مقاوم می ‌باشد.
  • در مقابل عوامل جوی مانند برف و تگرگ مقاومت خوبی دارد و پوسیده نمی شود.
  • در مقابل ضربه مقاوم است.

چراغ حیاطی چیست و انواع آن کدام است

لازم به ذکر است که جهت خرید چراغ های حیاطی و یا چراغ های دیگر مانند چراغ سقفی باید دقت ویژه ای داشته باشید. زیرا چراغ ها اغلب قابل تعمیر نیستند و از طرف دیگر تعویض چراغ با هزینه ای اضافی روبرو است. پس چراغی را برای حیاط و باغ خود انتخاب کنید که عمر قابل توجهی داشته باشد و علاوه بر این از خرید آن نیز لذت ببرید.

فروشگاه لوازم روشنایی آتیلالایت ارائه دهنده انواع چراغ سقفی، چراغ آویز و …. آماده ارائه خدمت به شما عزیزان است اگر می خواهید به صورت عمده و یا تکی خریدی مطمئن داشته باشید و برای انتخاب تنوع زیادی داشته باشید به سایت ما سر بزنید علاوه بر قیمت مناسب ارسال سریع می توانید بر روی گارانتی محصولات ما هم حساب کنید.

 

انتهای رپرتاژ خبری /




چراغ حیاطی چیست و انواع آن کدام است

منبع:آنـــا
? چراغ حیاطی چیست و انواع آن کدام است