پیچیدگی های اداری زیادی پیش روی نخبگان برای ورود کالاهایشان به بازار وجود دارد

فت فتو/کرمان معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: ایران در بحث نیروی انسانی دانش آموخته رتبه ۴۹ را در دنیا دارد، در کارهای نوآورانه رتبه ۴۶ را داریم اما جایی که به اقتصاد، بازار و قوانین بالادستی می رسیم، رتبه ما بسیار پایین است و پیچیدگی های پیش روی نخبگان برای ورود کالاهایشان به […]

فت فتو/کرمان معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: ایران در بحث نیروی انسانی دانش آموخته رتبه ۴۹ را در دنیا دارد، در کارهای نوآورانه رتبه ۴۶ را داریم اما جایی که به اقتصاد، بازار و قوانین بالادستی می رسیم، رتبه ما بسیار پایین است و پیچیدگی های پیش روی نخبگان برای ورود کالاهایشان به بازار رتبه ایران ۱۱۵ است و در زیرساخت ها رتبه کشورمان ۷۰ است.

دکتر”فرید نجفی” امروز ۲۲ مهرماه در ارتباط ویدئوکفرانس با مراسم رونمایی از دو محصول دانش بنیان گیاهی موثر در درمان کرونا در کرمان اظهار کرد: شاکله اصلی اقتصاد دانش بنیان، دانشگاه ها و شرکت های فعال در این زمینه هستند و کرمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان را از دیرباز به عنوان پیشرو در حیطه فناوری و تولید علم می شناسیم و کارهای بسیارخوبی در سال های اخیر صورت گرفته و این کار امروز به پرونده افتخارآفرین این دانشگاه اضافه می شود.

وی با اشاره به جایگاه ایران در حوزه نوآوری در دنیا افزود: ایران در کنار هند و قزاقستان به عنوان یکی از سه اقتصادی است که در منطقه مرکز و جنوب آسیا می تواند دانش بنیان باشد و این نشان دهنده پتانسیل کشور ماست و نباید این را نادیده گرفت.

نجفی تصریح کرد: باید در قانون گذاری، اقتصاد دانش بنیان در کشور رونق پیدا کند و به نظر می رسد با طرح هایی که در مجلس دنبال می شود این شرایط در آینده مساعدتر می شود.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: ایران در بحث نیروی انسانی دانش آموخته رتبه ۴۹ را در دنیا دارد، در تکنولوژی رتبه ۴۶، در کارهای نوآورانه رتبه ۴۶ داریم اما جایی که به اقتصاد، بازار و قوانین بالادستی می رسیم، رتبه ما بسیار پایین است و پیچیدگی های پیش روی نخبگان برای ورود کالاهایشان به بازار رتبه ایران ۱۱۵ است و در زیرساخت ها رتبه کشورمان ۷۰ است.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم اقتصاد کشورمان تبدیل به دانش بنیان شود، لازمه اش توجه به همین کارهایی است که نمونه آن را امروز در دانشگاه کرمان می بینیم و کارهای ارزشمندی است.

نجفی اظهار کرد: در کووید۱۹ درمان قطعی نداریم و آخرین درمانی که وارد بازار شده یک داروی ضدویروسی است که روی موارد مرگ و بستری تاکید دارد و داروهایی که امروز در دانشگاه علوم پزشکی کرمان رونمایی شد، کمکی برای درمان کووید۱۹ است و مسئله مهم، ورود این محصول به بازار است و می تواند استفاده شود و حقیقتا اقتصاد کشور فارغ از طب ایرانی و مدرن باید به حرکت در بیاید.

به گزارش فت فتو، دکتر”محمدمهدی زاهدی” عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز در این مراسم اظهار کرد: در کشورمان ۶۰۰۰ شکرت دانش بنیان داریم که در برنامه گام دوم باید به ۴۰ هزار شرکت برسد که مسیر دشواری در کمیت و کیفیت پیش رو داریم و همت جمعی را می طلبد.

وی با تاکید بر توجه به اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: در مجلس بازنگری جدی نسبت به شرکت های دانش بنیان آغازکرده ایم و اکنون این طرح در لیست انتظار برای مطرح شدن در صحن علنی قرار گرفته و در واقع طرح جهش تولید دانش بنیان است.

زاهدی تصریح کرد: باید نگاه جدیدی به موضوع دانش بنیان و صندوق نوآوری و شکوفایی انداخت و باید در این مسیر محدودیت هایی برای ورود کالاها انجام شود چراکه شرکت های دانش بنیان می توانند کارهای مهمی انجام بدهند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در پایان با اشاره به اهمیت طب سنتی در درمان بیماری ها گفت: طب سنتی مورد توجه سیاست گذاران و مسئولان است و به عنوان یک بال همراه طب مدرن است و همراه و هم افزا هستند و باید حمایت جدی از طب سنتی داشته باشیم.

انتهای پیام




پیچیدگی های اداری زیادی پیش روی نخبگان برای ورود کالاهایشان به بازار وجود دارد

منبع:ایـسنا
? پیچیدگی های اداری زیادی پیش روی نخبگان برای ورود کالاهایشان به بازار وجود دارد