پیش بینی حضور بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در پیاده روی اربعین

خوشرو گفت: امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در پیاده روی اربعین حضور داشته باشند. کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان کرمان دیروز با حضور اصحاب رسانه در سازمان حج و زیارت استان کرمان برگزار شد. در این جلسه خوشرو، مسئول شورای علمی ستاد فرهنگ اربعین و مدیر شبکه نسیم […]

خوشرو گفت: امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در پیاده روی اربعین حضور داشته باشند.

کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان کرمان دیروز با حضور اصحاب رسانه در سازمان حج و زیارت استان کرمان برگزار شد.

در این جلسه خوشرو، مسئول شورای علمی ستاد فرهنگ اربعین و مدیر شبکه نسیم سیما در قالب کارگاه آموزشی اربعین به اصحاب رسانه گفت: امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در پیاده روی اربعین حضور داشته باشند.

او می‌گوید: امسال برای اولین سال است که حاج قاسم که حضور او در منطقه باعث ثبات و امنیت بود حضور ندارد و دشمن تصور می‌کند که فرصت شیطنت بیشتری را دارد؛ در حالی که این موضوع، تصور درستی نیست.

خوشرو می‌گوید: با توجه به جمعیت بالای امسال، کار رسانه سخت‌تر می‌شود و باید آموزش‌هایی از سوی رسانه به مردم داده شود.

به گفته او کار رسانه‌ای منجر به موفقیت می شود که به نفع عموم مردم باشد و چند مرحله همچون: ارتقای سطح دانش مخاطبان، ارتقای نگرش فردی و اجتماعی نسبت به اربعین، اطلاع رسانی به هنگام و صحیح، دیده بانی دقیق محیط و …  در آن وجود داشته باشد.

مسئول شورای علمی ستاد فرهنگ اربعین و مدیر شبکه نسیم سیما گفت: اصحاب رسانه نباید برای رسانه دشمن، خوراک فراهم کنند.

او در این کارگاه آموزشی به بیان نکاتی درباره نحوه اطلاع رسانی پیاده روی اربعین و باید‌ها و نباید‌های مراسم اربعین به اصحاب رسانه پرداخت.

برگزاری همایش بین المللی «اربعین و سربازان مقاومت»

حجت الاسلام سازندگی، مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان نیز در این جلسه گفت: شعار امسال برگرفته از قسمت دوم حدیث شریف نبی مکرم (ص) که فرمودند: «حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ» است و تمامی افرادی که در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند با شعار  « أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ» من حسینی ام و طرفدار بزرگ‌ترین آزادی خواه جهانم، در پیاده روی امسال شرکت می‌کنند.

او می‌گوید: شعار امسال اربعین، نهایت نزدیک بودن به امام معصوم (ع) را می‌رساند که با آن می گوییم:  «من حسینی ام»

به گفته حجت الاسلام سازندگی در کنار منبر‌های سنتی که کاربرد عالی داشت در فناوری‌های جدید ایجاد منبر‌های میلیونی وجود دارد که مسئولیت زیادی دارد و هنر اصحاب رسانه است که بتواند اخبار صحیح را از غیر صحیح تشخیص دهد و بعد از تشخیص آن را منتشر کند.

او می‌گوید: با توجه به اینکه امسال پیش بینی حضور بیش از ۲۰۰ هزار زائر پیاده روی اربعین از کرمان را داریم؛ بنابراین برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

به گفته مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان برنامه معرفتی همایش بین المللی «اربعین و سربازان مقاومت» با همکاری دانشگاه کرمان و کربلا از جمله برنامه‌های اربعین امسال است.

او می‌گوید: باید در حوزه فضای مجازی و رسانه به صورت منسجم‌تر عمل کنیم و قرارگاه اربعین داشته باشیم تا بتوانیم بدان صورت اخبار را انعکاس بدهیم.

فت فتو کرمان کرمان




پیش بینی حضور بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در پیاده روی اربعین

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? پیش بینی حضور بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در پیاده روی اربعین