پیش بینی برداشت ۳۰۰ تن انگور از تاکستان‌های عنبرآباد 

نذیر کرمان/کرمان مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد سطح زیرکشت انواع انگور را در این شهرستان ۱۰ هکتار عنوان کرد که پیش بینی می‌شود بیش از ۳۰۰ تن محصول برداشت شود.  ابوالحسن پیرنیا در گفت و گو با نذیر کرمان بخش جبالبارز جنوبی را مستعد برای توسعه انواع انگور دانست و گفت: با توجه به تنوع اقلیمی در […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد سطح زیرکشت انواع انگور را در این شهرستان ۱۰ هکتار عنوان کرد که پیش بینی می‌شود بیش از ۳۰۰ تن محصول برداشت شود. 

ابوالحسن پیرنیا در گفت و گو با نذیر کرمان بخش جبالبارز جنوبی را مستعد برای توسعه انواع انگور دانست و گفت: با توجه به تنوع اقلیمی در شهرستان عنبرآباد، امکان کشت و تولید انگور از ظرفیت‌های بالقوه این منطقه مخصوصا جبالبارز جنوبی است.

وی آموزش را زیربنای توسعه کشت‌های اقتصادی در راستای تغییر الگوی کشت دانست و افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی مکرر، استقبال باغداران نسبت به توسعه این محصول رو به افزایش است و آگاه‌سازی در امر کشت‌های جایگزین ضروری است زیرا برخی از محصولات کشاورزی صرفه اقتصادی ندارند و هزینه‌بر هستند. 

پیرنیا سطح زیرکشت انگور در شهرستان عنبرآباد را ۱۰ هکتار از ارقام عسکری و یاقوتی مرغوب اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰ تن محصول در منطقه برداشت و روانه بازار شود. 

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد تغییر الگوی کشت را راه نجات بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: تغییر الگوی کشت و توسعه کشت‌های کم آب‌بر در احداث باغات انگور در دستور کار قرار دارد و در آینده نزدیک شاهد افزایش کشت این محصول در مناطق  مستعد خواهیم بود زیرا توجیه اقتصادی بالایی دارد.

انتهای پیام




پیش بینی برداشت ۳۰۰ تن انگور از تاکستان‌های عنبرآباد 

منبع: ایـسنا
? پیش بینی برداشت ۳۰۰ تن انگور از تاکستان‌های عنبرآباد