پیش بینی برداشت ۱۳ هزار تن گردو از باغات استان کرمان

کرمان – مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمان پیش بینی کرد که در سال جاری ۱۳ هزار تن گردو از باغات استان برداشت شود. به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مهدی لطفعلی زاده گفت: سطح زیر کشت باغات گردو استان ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار است که […]

کرمان – مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمان پیش بینی کرد که در سال جاری ۱۳ هزار تن گردو از باغات استان برداشت شود.

به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مهدی لطفعلی زاده گفت: سطح زیر کشت باغات گردو استان ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار است که ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار آن نهال و ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار آن بارور است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۱۲ هزار تن محصول گردو برداشت شود، افزود: میزان برداشت در سال گذشته حدود ۱۳ هزار تن بوده و میزان برداشت امسال نسبت به سال گذشته حدود هزار تن کاهش داشته که به علت خسارت سرمازدگی و خشکسالی باغات بوده است.

لطفعلی زاده تصریح کرد: از هر هکتار باغ گردو حدود ۹۰۰ کیلوگرم گردو برداشت می‌شود و برداشت از اوایل شهریور ماه آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه دارد و شهرستان بافت بیشترین برداشت گردو را دارد.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ الی ۶۰ درصد گردوی برداشتی در داخل استان به مصرف می‌رسد، افزود: گردو تولیدی در داخل استان و کشور به مصرف می‌رسد و مقداری هم به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

کد خبر ۵۳۰۸۳۳۴




پیش بینی برداشت ۱۳ هزار تن گردو از باغات استان کرمان

منبع:مــهر
? پیش بینی برداشت ۱۳ هزار تن گردو از باغات استان کرمان