پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت المال از وظایف ذاتی دادگستری است

رئیس دادگستری راور اعلام کرد: پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت المال از وظایف ذاتی دادگستری است. به گزارش سرویس قضایی«نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان راور؛ در آستانه فرارسیدن هفته قوه قضاییه ( یکم تا هفتم تیرماه ) نشست خبری با حضور رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب […]

رئیس دادگستری راور اعلام کرد: پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت المال از وظایف ذاتی دادگستری است.

به گزارش سرویس قضایی«نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان راور؛ در آستانه فرارسیدن هفته قوه قضاییه ( یکم تا هفتم تیرماه ) نشست خبری با حضور رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب و جمعی از اصحاب رسانه و فعالین مجازی در محل سالن کنفرانس شهید نوروز زاده دادگستری شهرستان راور برگزار شد.

در این مراسم رئیس دادگستری شهرستان راور ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و نام ۷۲ تن از شهدای والا مقام هفتم تیر، به ویژه آیت‌الله شهید بهشتی، هدف از برگزاری این نشست را تبیین خدمات و عملکرد دستگاه قضا، گزارش عملکرد یکساله اخیر حوزه قضایی، اهمیت و لزوم تنویر افکار عمومی و آشنایی مردم با قوانین و مقررات سیستم قضایی دانست و گفت: همه باید در حیطه فعالیت‌های اجتماعی از قوانین آگاه باشند و خود را ملزم به انجام آن بدانند.

در ابتدای این نشست، مسلم کاربخش در ارتباط با عملکرد یکساله دستگاه قضا در شهرستان راور، گفت: در سال گذشته، ۴۱۵۴ پرونده به دادگستری وارد شده که از این تعداد، به ۳۸۶۰ پرونده رسیدگی و همچنین؛ ۳۷۱۰ پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد شده که از این تعداد، به ۳۶۱۶ پرونده رسیدگی شده است و ۸۰۶ پرونده به صلح و سازش ختم شده، که ۴۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی به شورا را در بر‌می گیرد.

رئیس دادگستری افزود: در سال گذشته، ۱۹۶۰ مورد ملاقات مردمی مراجعین به دادگستری با رئیس حوزه قضایی صورت گرفته است.

این مقام قضایی اظهار داشت: سرقت مستوجب تعزیر، ایراد ضرب و جرح عمدی، ایراد صدمه بدنی غیر عمدی بر اثر تصادف رانندگی، توهین و تهدید از جمله دعاوی کیفری، و مطالبه خسارات دادرسی و تاخیر در تادیه، مطالبه وجه، تامین خواسته و اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، از موضوعات دعاوی حقوقی بوده که بیشترین پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، با بیان اینکه پیشگیری از وقوع بزه و حفظ حقوق بیت المال از وظایف ذاتی دادگستری است، افزود: در سال گذشته ۸ جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری شهرستان برگزار شده، که ۲ مورد از مهمترین مصوبات این جلسات به نتیجه ی مطلوب رسیده است.

در پایان رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه دادگستری راور، اضافه کرد: طرح « زنگ قانون و حقوق در مدارس » یکی از طرح های مؤثر در حوزه پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی است که با هدف ارائه جذاب مسائل حقوقی به دانش آموزان در ۳۰ درصد مدارس دوره متوسطه اول و دوم شهرستان راور اجرا شد و در آینده نیز همچون گذشته ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/کمساری




پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت المال از وظایف ذاتی دادگستری است

منبع:آرمـان
? پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت المال از وظایف ذاتی دادگستری است