پیشگیری از بروز بیماری‌های مزمن با تغذیه سالم

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: تغذیه سالم یکی از مهم‌ترین عوامل سبک زندگی ماست و بیماری‌های مزمن با تغذیه ارتباط مستقیم دارند. سحر فلاحی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ با تأکید بر ضرورت استفاده از تغذیه سالم گفت: با تغذیه سالم می‌توانیم از بیماری‌های غیرواگیر، مزمن و بیماری‌هایی که […]

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: تغذیه سالم یکی از مهم‌ترین عوامل سبک زندگی ماست و بیماری‌های مزمن با تغذیه ارتباط مستقیم دارند.

سحر فلاحی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ با تأکید بر ضرورت استفاده از تغذیه سالم گفت: با تغذیه سالم می‌توانیم از بیماری‌های غیرواگیر، مزمن و بیماری‌هایی که به مرور زمان ایجاد می‌شوند، پیشگیری کنیم.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: تغذیه یکی از مهم‌ترین عوامل سبک زندگی ماست و بیماری‌های مزمن همانند دیابت، فشارخون، کبد چرب، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های سرطان‌زا با تغذیه ارتباط مستقیم دارند و تأکید ما بر این است که با تغذیه سالم می‌توانیم از بروز این بیماری‌های جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: غذایی سالم است که کم چرب باشد؛ از چربی‌هایی که ما استفاده می‌کنیم، مقدار جزیی از این چربی‌ها لازم است که همه افراد باید در طول روز از آن‌ها برای فعالیت مغز و اندام‌های داخلی استفاده کنند، اما مصرف بیش از حد چربی‌ها باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود و تجمیع چربی‌ها دور اندام داخلی موجب مشکلاتی همچون قلب و کبد چرب می‌شود که کبد چرب زمینه بیماری دیابت را به همراه دارد.

فلاحی افزود: چربی‌ها باید کمتر مصرف شود به عنوان مثال چربی‌ گوشت قرمز گوسفند و گاو بهتر است هنگام مصرف گرفته و یا کمتر مصرف شود، همچنین از استفاده بیش از اندازه لبنیات پرچرب باید خودداری شود.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی ابراز کرد: روغن‌های گیاهی بهترین نوع چربی‌ها هستند، روغن‌هایی همانند زیتون، گنجد، کانولا، کلزار و غیره که این روغن‌ها منبع خوبی از اسیدهای چرب که بدن برای فعالیت به آن‌ها نیاز دارد، را دارا هستند.

وی عنوان کرد: برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن بهتر است از غذاهای شیرین و دارای قند و شکر، کمتر استفاده شود چرا که غذاهای دارای شیرینی می‌توانند باعث اضافه وزن و چاقی شوند، همچنین باید مصرف نمک را کمتر کنیم، در واقع نمک زیاد می‌تواند مشکلات زیادی را برای کلیه و قلب و عروق ایجاد کند.

انتهای خبر/م
 




پیشگیری از بروز بیماری‌های مزمن با تغذیه سالم

منبع:آرمـان
? پیشگیری از بروز بیماری‌های مزمن با تغذیه سالم