پیشرفت ۸۵درصدی کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر در کرمان

کرمان– مدیرعامل شرکت هورخش دارو با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدری کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر گفت: با وجود برخی موانع به دنبال احداث کارخانه دوم در شهرک صنعتی شماره ۲ هستیم. علی شریفی نژاد در گفتگو با فت فتو با اشاره به اینکه مجوز احداث کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر در کرمان […]

کرمان– مدیرعامل شرکت هورخش دارو با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدری کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر گفت: با وجود برخی موانع به دنبال احداث کارخانه دوم در شهرک صنعتی شماره ۲ هستیم.

علی شریفی نژاد در گفتگو با فت فتو با اشاره به اینکه مجوز احداث کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر در کرمان در مهرماه سال ۱۳۹۹ اخذ شد، افزود: این کارخانه تاکنون طبق بازدید کارشناسان مربوطه با پیشرفت ۸۵ درصدی همراه بوده است.

وی بیان داشت: این کارخانه در حالی دانش فنی خود را خریداری و آغاز به احداث کرد که صنعت دارو پس از نفت، سومین صنعت در جهان است و دارای حجم اشتغال و بازار گسترده جهانی است اما استان کرمان نسبت به این صنعت در کل کشور هیچ جایگاهی ندارد.

شریفی نژاد اضافه کرد: شرکت هورخش دارو با تیم تحقیقات و توسعه خود به این نتیجه رسید که صنعت دارویی را برای اولین بار به عنوان پایلوت در جنوب شرق ایران راه اندازی کند چرا که با احداث این کارخانه، کارخانه داروسازی به شکل قرص، شربت و کپسول و همچنین کارخانه ملزومات داروسازی را می‌تواند احداث کند.

با محدودیت زمین مواجه هستیم

مدیرعامل شرکت هورخش دارو عنوان کرد: در فاز نخست این پروژه با توجه به کمبود فضا تصمیم به احداث کارخانه شماره دو در شهرک صنعتی شماره دو کرمان گرفته شد.

وی ادامه داد: تصمیم به احداث این کارخانه در شهرک صنعتی شماره دو کرمان گرفته شد اما کارشناسان بنا به دلایل متعدد با این موضوع مخالفت کردند که در فاز توسعه شهرک صنعتی احداث شود به عبارت دیگر به دلیل نبود زیرساخت و دلایل متعدد دیگر در فاز توسعه، تصمیم به احداث کارخانه در فاز اولیه شهرک شماره دو صنعتی کرمان گرفته شد.

وی با بیان این مطلب که در فاز اولیه شهرک با محدودیت زمین مواجه شدیم و فقط چند زمین از جمله یک زمین با مساحت حدود ۱۳۰ هزار متر مربع وجود داشت، اظهار کرد: این زمین ۱۳۰ هزار متری از سال ۱۳۷۰ با شرکتی قرارداد آن انعقاد شده است که به دلیل خلاء حقوقی در آن زمان، این شرکت در هنگام انعقاد قرارداد به هیچ عنوان ثبت نشده بود از طرف دیگر پس از ثبت شرکت بعد از قرارداد نیز شرکت مذکور در سال ۱۳۸۴ منحل شده است و این زمین جز دارایی‌های ثبتی آن شرکت نبوده است.

شریفی نژاد تصریح کرد: زمین مذکور از سال ۱۳۸۴ حدود ۴ هزار متر آن یعنی فقط ۴ درصد زمین مورد استفاده قرار گرفته است و ۹۶ درصد زمین از سال ۱۳۸۴ تاکنون بلا استفاده مانده و هیچ فعالیتی در این زمین که متعلق به شرکت شهرک‌های صنعتی است، انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه سند و مالکیت زمین متعلق به شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان بوده که در اختیار یک نهاد عمومی قرار گرفته است، ابراز داشت: از این زمین از سال ۱۳۸۴ هیچ استفاده‌ای نشده است و فقط سالیانه زمین به مزایده گذاشته می‌شود و فقط به عنوان ارزش افزوده استفاده می‌شود و تا کنون هم موفق به فروش زمین نشده است.

به دنبال اشتغالزایی هستیم

مدیرعامل شرکت هورخش دارو با بیان این مطلب که ما باید شعارمان با عملکردمان یکی باشد و تمام حقوق مردم و بیت المال را در ارجحیت قرار بدهیم، بیان داشت: هدف ما اشتغالزایی و خدمت به اقشار مختلف جامعه است لذا تمام قد پای ارزش‌های نظام ایستاده‌ایم و به دنبال اشتغالزایی هستیم ماهیت زمین مذکور برای صنعت و اشتغالزایی است نه ارزش افزوده که از هزینه بیت المال برای اشتغال جامعه فراهم شده است که در خدمت مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری قوه قضائیه و ستاد تسهیل کشور به دنبال این هستیم که بتوانیم زمینی برای کارخانه دوم این شرکت فراهم کنیم، ادامه داد: نیاز شرکت برای احداث کارخانه فاز دوم از ۱۳۰ هزار متر زمین مذکور فقط ۳۰ هزار متر است.

شریفی نژاد اظهار داشت: با راه اندازی پروژه کارخانه دوم زمینه اشتغال ۴۶۰ نفر به صورت دائم فراهم می‌شود و در کنار این کارخانه نیازمند چند کارخانه دیگر ملزومات دارویی نیز هستیم که با ورود سرمایه گذار می‌تواند موجب اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت دائم شود.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده این پروژه در کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان و با عنایت به بازدید عمرانی معاون دادستانی کل کشور و بیک زاده دبیر ستاد تسهیل کل کشور قرار بر این شد که مشکل این شرکت در ستاد تسهیل کل کشور مطرح شود.

کد خبر ۵۴۳۹۱۹۵




پیشرفت ۸۵درصدی کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر در کرمان

منبع: مــهر
? پیشرفت ۸۵درصدی کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر در کرمان