پیشرفت کشور در گرو‌ توجه جدی به معلمان است

معلم نمونه شهرستان فهرج گفت: پیشرفت کشور در گرو توجه جدی به آموزش و پرورش و معلمان است و باید این قشر مهم و تأثیرگذار را مسئولان بیش از پیش دریابند. به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم، به سراغ سجاد زمان‌آبادی، مشاور جوان مدیریت آموزش و پرورش فهرج رفتیم […]

معلم نمونه شهرستان فهرج گفت: پیشرفت کشور در گرو توجه جدی به آموزش و پرورش و معلمان است و باید این قشر مهم و تأثیرگذار را مسئولان بیش از پیش دریابند.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم، به سراغ سجاد زمان‌آبادی، مشاور جوان مدیریت آموزش و پرورش فهرج رفتیم که اخیرا به‌عنوان معلم نمونه شهرستانی و استانی معرفی شد و توفیق دیدار با مقام معظم رهبری را نیز کسب کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ گفت: فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان کرمان در رشته آموزش ریاضی هستم که با کسب معدل الف و رتبه اول دانشگاه، وارد شغل شریف معلمی شدم.

زمان‌آبادی افزود: تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه شهید باهنر کرمان دنبال می‌کنم و ۲ سال سابقه تجربی و تدریس را دارم و هم اکنون سال سوم آن را به عنوان دبیر ریاضی در دبیرستان نمونه دولتی رسول اکرم (ص) فهرج تجربه می‌کنم.

وی پیرامون چگونگی انتخاب به‌عنوان معلم نمونه اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش همه ساله از طریق رصد عملکرد و رفتار معلمان به لحاظ شخصیتی، تخصصی و حرفه‌ای و شناسایی و معرفی معلمان نمونه در سطوح مدرسه، منطقه، استان و کشور اقدام می‌کند.

زمان‌آبادی ادامه داد: پس از داوری‌های صورت گرفته در سطح مدرسه‌ای، به ازای هر ۱۰ نفر، یک نفر به مرحله منطقه‌ای راه پیدا می‌کند و پس از بارگذاری مستندات و داوری آنان در سطح منطقه به ازای هر ۵۰۰ نفر در هر مقطع تحصیلی یک نفر به منطقه استانی معرفی می‌شود.

این معلم نمونه افزود: در استان نیز به ازای هر ۵ هزار نفر در هر مقطع تحصیلی یک نفر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کند که اینجانب موفق به راه‌یابی مرحله کشوری شده و عنوان معلم نمونه استان را کسب کردم.

مشاور جوان مدیریت آموزش و پرورش فهرج در ادامه از مسئولیت‌پذیری، مهارت تفکر و حل مسئله، توانمندسازی، فعالیت‌های علمی پژوهشی، مدیریت کلاس، بکارگیری نرم‌افزار و … به‌عنوان شاخصه‌های یک معلم نمونه نام برد و بیان کرد: همه معلمان ما نمونه هستند و مجاهدانه در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تلاش می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون تحقق عدالت آموزشی در مناطق محروم گفت: ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و توزیع عادلانه امکانات در همه نواحی و مناطق کشور به نحوی که هر شخصی متناسب با ویژگی‌های فردی، علاقه، استعداد و توانایی به دلیل فقدان امکانات از وصول به تعلیم و تربیت باز نماند.

زمان‌آبادی تصریح کرد: سنگین‌تر از محرومیت، مظلومیت شرق استان است که محرومیت آن در گذشته دیده نشده و امیدواریم مسئولان محترم نگاه ویژه‌ای نسبت به شرق استان کرمان داشته باشند.

مشاور جوان مدیریت آموزش و پرورش فهرج، با تأکید بر اینکه مسئولان، پرداخت عادلانه حقوق، دستمزد و رفاهیات را مدنظر قرار دهند، افزود: حفظ شأن، شخصیت و جایگاه والای معلمان همواره باید سرلوحه قرار داده شود، چرا که معلمان از تبعیض، رنج فراوان می‌برند.

وی راجع به سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: ما یک سند اصلی به نام سند تحول بنیادین داریم که همگان باید آن را سرلوحه کار خود قرار داده و نسبت به اجرای آن همت کنند. البته سند نیاز به بروز‌رسانی و تهیه نقشه راه برای اجرا دارد و هرگونه سندی دیگر مانند ۲۰۳۰ که جریان نفوذ در جهت هویت‌زدایی در جامعه اسلامی آن را دنبال می‌کنند، فاقد اعتبار می‌دانیم.

زمان‌آبادی در ادامه از توکل به خدا و تلاش و پشتکار بعنوان رموز موفقیت خود نام برد و از اینکه به خواسته خود که همانا رسیدن به شغل شریف معلمی بوده است، ابراز خرسندی کرد.

مشاور جوان مدیریت آموزش و پرورش فهرج همچنین در توصیف معلم گفت: معلمی از مهم‌ترین و مقدس‌ترین شغل‌ها و معلمان از شریف‌ترین انسان ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت کشور در گرو توجه جدی به آموزش و پرورش و معلمان است و باید این قشر مهم و تأثیرگذار را مسئولان بیش از پیش دریابند. 

زمان‌آبادی در پایان از حس و حال خود در دیدار با رهبر انقلاب به خبرنگار ما گفت و بیان کرد:  اولین دیدار خود را با حضرت آقا تجربه می‌کردم و بسیار خوشحال بودم.

این معلم نمونه اضافه کرد: از آنجایی که به‌عنوان نماینده آموزش و پرورش استان به وزارت آموزش و پرورش جهت دیدار رهبر انقلاب معرفی شده بودم، پس از دریافت کارت، عنوان ویژه‌ای را روی آن مشاهده کردم و از تفاوتش با کارت‌های عادی سوال کردم که به من اعلام شد شما معلمان نمونه، میهمان ویژه این دیدار هستید و در ردیف‌های ابتدایی مخصوص میهمانان ویژه می‌توانید بنشینید.

وی خاطرنشان کرد: از اینکه خود را در صفوف اول دیدار با رهبر عزیز انقلاب تصور می‌کردم، بسیار خرسند بودم و برای دیدار با حضرت آقا لحظه شماری می‌کردم.

انتهای خبر/عباسزاده




پیشرفت کشور در گرو‌ توجه جدی به معلمان است

منبع:آرمـان
? پیشرفت کشور در گرو‌ توجه جدی به معلمان است