پیش‌بینی برداشت ۴۰۰ هزار تن محصول خیارسبز از گلخانه‌های جنوب کرمان

نذیر کرمان/کرمان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از تولید ۴۰۰ هزار تن خیارسبز در ۱۸۲۵ هکتار از گلخانه‌های جنوب کرمان خبر داد. دکتر صادق حسین زاده در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به آغاز برداشت محصول خیار سبز گلخانه‌داران اظهار کرد: برداشت خیار گلخانه‌ای از سطح ۱۸۲۵ هکتار از گلخانه‌های […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از تولید ۴۰۰ هزار تن خیارسبز در ۱۸۲۵ هکتار از گلخانه‌های جنوب کرمان خبر داد.

دکتر صادق حسین زاده در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به آغاز برداشت محصول خیار سبز گلخانه‌داران اظهار کرد: برداشت خیار گلخانه‌ای از سطح ۱۸۲۵ هکتار از گلخانه‌های جنوب کرمان از نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا اواخر خردادماه سال بعد ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ هزار تن محصول خیارسبز برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.

وی با برشمردن مزیت‌های کشت گلخانه‌ای افزود: از مزایای کشت گلخانه‌ای نسبت به سایر کشت‌های مزرعه‌ای افزایش تولید در واحد سطح و هم‌چنین صرفه‌جویی در میزان مصرف آب است.

حسین زاده سطح زیرکشت انواع محصولات گلخانه‌ای را در جنوب کرمان ۲۸۸۴ هکتار اعلام کرد و گفت: جنوب کرمان شامل هشت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، رودبار جنوب، فاریاب، منوجان، کهنوج، قلعه گنج و جازموریان با سطح زیرکشت ۲۸۸۴ هکتار گلخانه و تولید محصولات گلخانه‌ای نظیر انواع خیارسبز، فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی و توت فرنگی است. 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان شرایط آب و هوایی را در تولیدات گلخانه‌ای مؤثر دانست و افزود: جنوب کرمان رتبه دوم کشور در واحد سطح و تولید محصول را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام 




پیش‌بینی برداشت ۴۰۰ هزار تن محصول خیارسبز از گلخانه‌های جنوب کرمان

منبع: ایـسنا
? پیش‌بینی برداشت ۴۰۰ هزار تن محصول خیارسبز از گلخانه‌های جنوب کرمان