پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان به‌مناسبت روز بزرگداشت حافظ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پیامی بیستم مهرماه روز بزرگداشت حافظ، گفت: تصویرسازی و غزل‌سرایی از لطافت زندگی شاعرانه و اثرگذار حافظ و خواجوی کرمانی است. به گزارش فت فتو از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پیامی بیستم مهرماه روز بزرگداشت غزل‌سرای ایرانی را به همه […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پیامی بیستم مهرماه روز بزرگداشت حافظ، گفت: تصویرسازی و غزل‌سرایی از لطافت زندگی شاعرانه و اثرگذار حافظ و خواجوی کرمانی است.

به گزارش فت فتو از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پیامی بیستم مهرماه روز بزرگداشت غزل‌سرای ایرانی را به همه علاقه‌مندان به فرهنگ، هنر و ادب پارسی تبریک گفت. متن پیام به شرح زیر است:

«کلمات، سنگ بنای ساختن جهان‌های گوناگون هستند. و چه خوشبختیم؛ زیرا در طول تاریخ، مردان و زنان هنرمندی داشته‌ایم و با استفاده از اعجاز کلمات؛ هر بار دنیایی دیگرگون و باشکوه برای فارسی زبانان عالم ساخته و پرداخته کرده‌اند.

برای ما که همشهری خواجوی کرمانی هستیم، حلاوت اشعار «خواجه» با «طرز سخن خواجو» دو چندان است، زیرا گاهی تصویر آن شاعر را در دیوان این شاعر و گاه چهره‌ این شاعر را در غزلیات آن دیگری می‌بینیم و این تصویرسازی و غزل‌بازی از لطافت زندگی شاعرانه و اثر گذار دو شاعر بزرگ پارسی‌گوی است.

باری؛ امروز روز حافظ است، هر چند برای ما ایرانیان، هر روز که شعری از تَرجُمانُ الْاَسرار می‌خوانیم و تفألی به دیوانش می‌زنیم، روز و لحظه‌ خواجه شعر فارسی است. کلام را به اشارت لسان‌الغیب پایان می‌دهم که سفارشی بس درخشان برای همه مردمان و همه اعصار دارد، که:

درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد

نهال دشمنی برکن که رنج بی‌شمار آرد.»

انتهای پیام




پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان به‌مناسبت روز بزرگداشت حافظ

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان به‌مناسبت روز بزرگداشت حافظ