پویش نذر خون به مناسبت بیستمین سالگرد زلزله بم در این شهرستان آغاز شد

نذیر کرمان/کرمان رئیس انتقال خون بم گفت: پویش نذر خون بمناسبت بیستمین سالگرد زلزله در شهرستان بم آغاز شد. دکترعزیزآبادی امروز ۳۰ آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پویش در قالب برنامه‌های هفته فرهنگی بم از روز گذشته آغاز شده و تا ۲۹ دی‌ماه مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها ادامه […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس انتقال خون بم گفت: پویش نذر خون بمناسبت بیستمین سالگرد زلزله در شهرستان بم آغاز شد.

دکترعزیزآبادی امروز ۳۰ آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پویش در قالب برنامه‌های هفته فرهنگی بم از روز گذشته آغاز شده و تا ۲۹ دی‌ماه مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها ادامه دارد و محوریت پویش با اهدای خون بانوان است.

وی از کارکنان ادارات، ارگان‌های نظامی و … در خواست داریم به این پویش بپیوندند زیرا نیاز به خون در هر ساعت و ثانیه جان انسانی را نجات می‌دهد.

عزیزآبادی تعداد مراجعان در شش ماه نخست سال‌جاری را ۴۳۴۲ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۴۸۷ واحد خونگیری انجام شده که اهدای خون بانوان نسبت به آقایان نصف بود.

رئیس انتقال خون بم با اشاره به اینکه در چهار شهرستان دیگر در شرق استان کرمان از وجود پایگاه انتقال خون محروم هستیم، گفت: امکانات مرکز انتقال خون بم جوابگوی چهار شهرستان نیست و از لحاظ نیرو و تجهیزات در مضیقه هستیم زیرا مرکز انتقال خون همزمان با دانشگاه علوم پزشکی بم رشد نکرده است.

وی افزود: انتقال خون بم با اینکه باید پنج شهرستان را پوشش دهد امکاناتی در حد یک شهرستان دارد و این موضوع به معضل بزرگی تبدیل شده است.

عزیزآبادی تاکید کرد: اگر بخواهیم مرکز موقت در شهرستان‌ها برای خون گیری راه‌اندازی شود باید نیرو، تخت و وسایل مورد نیاز را در اختیار داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و مختص به زمان خاصی نیست و امیدواریم همه اهداکنندگان به‌ویژه جوانان و بانوان از طرح نذر خون در تمام سال بخصوص در مناسبت‌های مذهبی استقبال کنند.

رئیس انتقال خون بم عنوان کرد: از همه بانوان بم دعوت می‌کنیم با پیوستن به پویش «نذر خون رهروان فاطمی» برای اهدای خون در شهرستان پیش‌قدم باشند و با اهدای خون نجات‌دهنده کسانی باشند که چشم‌انتظارند تا جانی دوباره یافته و به زندگی برگردند و خانواده‌ای را شاد کنند.

عزیزآبادی بیان کرد: ظرفیتی که در بانوان برای آموزش خانواده و ترویج فرهنگ اهدای خون وجود دارد می‌تواند تضمین‌کننده نسلی باشد که به نجات جان هم‌وطنان و اهدای خون اهمیت می‌دهد و ما معتقدیم هر بانوی اهداکننده خون می‌تواند خانواده را به یک مرکز اهدای خون تبدیل کند.

رئیس انتقال خون بم بیان کرد: در شهرستان بم ۶۰ درصد مصرف خون مربوط به بیماران تالاسمی است زیرا خون گیری بیماران تالاسمی دائمی است و این بیماران روزانه ۱۵ تا ۲۰ واحد خونی نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه متوسط اهداکنندگان مستمر خون در شهرستان بم پایین تر از کشور است، گفت: آقای محمود تاج آبادی ۵۸ سال سن دارد که برای بیست و هشتمین مرتبه برای اهدای خون مراجعه کرده است.

عزیزآبادی افزود: این اهداکننده مستمر خون هدف خود را رضایت خداوند و نجات جان همنوعانش اعلام کرده است.

انتهای پیام




پویش نذر خون به مناسبت بیستمین سالگرد زلزله بم در این شهرستان آغاز شد

منبع: ایـسنا
? پویش نذر خون به مناسبت بیستمین سالگرد زلزله بم در این شهرستان آغاز شد