پوستر جشنواره سالانه سرو نگار رونمایی شد

فت فتو/کرمان پوستر جشنواره سالانه سرو نگار با محوریت معرفی مشاهیر فرهنگی، هنری، مذهبی و آثار معماری ،تاریخی، فرهنگی و هنری استان کرمان در بخش‌های مختلف، هر ساله در هفته گرافیک برگزار می‌شود رونمایی شد. محمدرضا علیزاده در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره سالانه سرو نگار ضمن تبریک ولادت امیرالمؤمنین (ع) بیان کرد: این رویداد […]

فت فتو/کرمان پوستر جشنواره سالانه سرو نگار با محوریت معرفی مشاهیر فرهنگی، هنری، مذهبی و آثار معماری ،تاریخی، فرهنگی و هنری استان کرمان در بخش‌های مختلف، هر ساله در هفته گرافیک برگزار می‌شود رونمایی شد.

محمدرضا علیزاده در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره سالانه سرو نگار ضمن تبریک ولادت امیرالمؤمنین (ع) بیان کرد: این رویداد ظرفیت بالایی در حوزه هنرهای تجسمی و گرافیک دارد و قرار است از این ظرفیت برای معرفی مفاخر و مشاهیر فرهنگ، هنری، دینی و غیره استفاده شود؛ همچنین ظرفیت این را دارد که در شورای سیاست‌گذاری مطرح شده و معضلات در قالب هنر مطرح شود.

وی افزود: امیدواریم با همت و پشتکار دبیرجشنواره و سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان و استمرار این رویداد در سال‌های آینده شاهد تأثیرگذاری آن باشیم واقعا جای این رویداد در کرمان خالی بود.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر تمام رویدادهای فرهنگی و هنری توسط اداره ارشاد برگزار می‌شد و وقت و انرژی زیادی می‌برد. به همین دلیل به تدریج به سمتی رفتیم که برگزاری برخی رویدادها را به بخش خصوصی بسپاریم.

علیزاده با بیان اینکه رویدادهای فرهنگی و هنری سه دسته هستند گفت: برخی رویدادها مانند جشنواره تئاتر استان و جشنواره موسیقی نواحی بیشتر بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است البته همین جشنواره‌ها نیز کم کم به سمت بخش خصوصی رفته است.

وی ادامه داد: برخی رویدادها مانند تئاتر سردار آسمانی هم پیشنهاداتی بود که از طرف جامعه هنری به اداره ارشاد داده شد و با همکاری برگزار شد؛ برخی رویدادها هم مانند همین جشنواره پیشنهادی از طرف یک‌ موسسه هنری است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ما از هر سه رویداد استقبال کرده و به عنوان ناظر و حامی در این زمینه حضور داریم و معتقدیم هر جا که این بخش‌های غیردولتی حضور پیدا کردند کار به بهترین نحو انجام شده است.

در ادامه این نشست محمدرضا هاشمی نژاد، دبیر جشنواره بیان کرد: سال‌ها است که بنده علاقه‌مند بودم تا خدمتی به استان کرمان انجام دهم، ما برای کرمان آن‌چنان تلاشی انجام ندادیم و کرمان آن‌طور که باید در عرصه ملی شناخته نشده است.

وی افزود: بنده وقتی در دانشکده هنرهای زیبا درس می‌خواندم از کرمان تعریف خاصی نداشتند و آن‌جا بود که من متوجه شدم ما چیز زیادی از کرمان عرضه نکردیم به همین دلیل شروع به جمع کردن اطلاعات در خصوص هنرمندان کرمان کرده و سالانه گرافیک را راه انداختیم که بسیار هم موثر بود.

هاشمی نژاد اظهار کرد: شورای سیاست‌ این جشنواره شامل مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و معاون هنری این اداره، مدیر عامل موسسه هنرهای تجسمی سرو نگار، شهردار کرمان، رئیس مرکز کرمان شناسی و استاد ابراهیمی حقیقی و استاد علی خسروی از اساتید برجسته گرافیک کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه توجه داشتیم که هیئت داوران به نحوی کرمانی باشند که در این امر موفق هم شدیم گفت: سالانه گرافیک در بخش‌های مختلف و با توجه به شخصی که برای معرفی انتخاب می‌شود برگزار می‌شود؛ امسال گرایش جشنواره طراحی پوستر با موضوع اشعار خواجوی کرمانی است.

هاشمی نژاد ابراز کرد: این سالانه به شرط استمرار و استفاده از تجربیات سال‌های گذشته می‌تواند موثر باشد و سالانه پربارتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فرصت مطالعه و آموزش از هر جایزه‌ای مهم‌تر و ارزشمندتر است گفت: این جشنواره تا ۲۰ فروردین ماه مهلت ارسال آثار دارد که تا آن زمان اقدام به برگزاری کارگاه‌هایی در فضای مجازی برای شرکت‌کنندگان خواهیم کرد.

هاشمی نژاد ادامه داد: هدف ما تربیت دانشجویان و سپس هنرمندان قوی برای کرمان است.

در این نشست همچنین علی خسروی از اساتید برجسته کشوری حوزه گرافیک گفت: اگر تمدن جیرفت اولین تمدنی بوده که در تاریخ بشریت به شکل مکتوب یا نقش‌نگاره داشته است پس می‌توان گفت گرافیک منطقه جیرفت اولین گرافیک جهان است و می‌توانیم ادعا کنیم ما کرمانی‌ها اولین گرافیست‌های جهان هم بودیم.

وی افزود: همچنین منتظریم یک‌ موزه فرش در کرمان درست شود اما هنوز به جایی نرسیده است اما در حوزه گرافیک در حال پیشروی است و امیدواریم بهم‌ریختگی چشم آزار گرافیک در سطح شهر مردم را اذیت نکند.

در این نشست همچنین استاد محمدعلی گلاب‌زاده گفت: ما باید کم کم به سمتی برویم که کارها را به بخش خصوصی بسپاریم؛ اگر دولت ما این واقعیت را بپذیرد که در بسیاری موارد بخش خصوصی بهتر از بخش دولتی می‌تواند خدمات عرضه کند وضعیت خوب خواهد شد.

شایان ذکر است علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشنواره می‌توانند جهت شرکت در جشنواره و کسب اطلاعت بیشتر به نشانی www.sarvenegar.com مراجعه نمایند.

انتهای پیام




پوستر جشنواره سالانه سرو نگار رونمایی شد

منبع: ایـسنا
? پوستر جشنواره سالانه سرو نگار رونمایی شد