پورابراهیمی: کمیسیون ویژه‌ای برای نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت تشکیل شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بهتر است یا کمیسیون مشترک مسیر نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت را دنبال کند و یا کمیسیون ویژه‌ای برای نظارت بر اجرای این قانون شکل گیرد. به گزارش فت فتو، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش مشترک کمیسیون فرهنگی، اجتماعی […]

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بهتر است یا کمیسیون مشترک مسیر نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت را دنبال کند و یا کمیسیون ویژه‌ای برای نظارت بر اجرای این قانون شکل گیرد.

به گزارش فت فتو، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش مشترک کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و درمان در مورد نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اخطاری بیان کرد: همانطور که همکاران توضیح دادند بخشی از احکام قانونی در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرایی نشده و بخشی از آنها در حال اجرا است. بخش عمده‌ای از احکام بودجه‌ای در این قانون بر زمین مانده است و یک سوم احکام اصلی قانون نیز اجرایی نشده است. این قانون در مجلس در کمیسیون مشترک بررسی و تصویب شد و کار خوبی است اما کمیسیون‌های اصلی اکنون نمی‌توانند بر اجرای این قانون نظارت داشته باشند. چرا که در آئین‌نامه محدودیتی وجود دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اهمیت قانون جوانی جمعیت و ضرورت کاهش سن جمعیتی کشور لازم است به صورت ویژه این موضوع دنبال شود.

نماینده مردم کرمان در ادامه اظهار کرد: به نظر می‌رسد که بهتر است هیات رئیسه به این موضوع ورود کند تا یا کمیسیون مشترک کار نظارت خود را در خصوص اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دنبال کند و یا کمیسیون ویژه‌ای در این حوزه تشکیل شود. این قانون مطالبه رهبر انقلاب بوده و باید با جدیت در مجلس دنبال شود.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار وی بیان کرد: ما نیز مکلف به اجرای آئین‌نامه بوده و نمی‌توانیم در هیات رئیسه قانون آئین‌نامه را زیر پا بگذاریم. اکنون نیز دو تن از نمایندگان به عنوان ناظر مجلس در ستاد ملی جمعیت حضور دارند و کمیسیون‌های تخصصی نیز می‌توانند این قانون را دنبال کنند اما ما در هیات رئیسه این موضوع را مطرح می‌کنیم تا اگر اشکالی وجود دارد مرتفع گردد.

انتهای پیام




پورابراهیمی: کمیسیون ویژه‌ای برای نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت تشکیل شود

منبع: ایـسنا
? پورابراهیمی: کمیسیون ویژه‌ای برای نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت تشکیل شود