پلیس مانع از انفجار نفتکش شد/تصاویر سلاح درفضای مجازی ممنوع است

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: اقدام شجاعانه ماموران پلیس راه از انفجار نفتکش جلوگیری کرد. به گزارش  فت فتو از کرمان،  رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: با اقدام شجاعانه ماموران پلیس راه و اطفاء حریق به موقع یک دستگاه نفتکش، از انفجار این وسیله نقلیه حامل سوخت جلوگیری شد.  سرهنگ علی رضایی اظهار […]

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: اقدام شجاعانه ماموران پلیس راه از انفجار نفتکش جلوگیری کرد.

به گزارش  فت فتو از کرمان،  رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: با اقدام شجاعانه ماموران پلیس راه و اطفاء حریق به موقع یک دستگاه نفتکش، از انفجار این وسیله نقلیه حامل سوخت جلوگیری شد.

 سرهنگ علی رضایی اظهار داشت: روز گذشته یک دستگاه تانکر حامل ۳۲ هزار لیتر گازوئیل که از رفسنجان بارگیری کرده و به سمت جنوب کشور در حال حرکت بود از قسمت لاستیک دچار اتش سوزی شد.

او گفت: یکی از چرخ‌های این تانکر بعلت فرسودگی و اصطکاک سیم لاستیک با سطح آسفالت جاده، ایجاد جرقه کرده و لاستیک تریلر آتش گرفت.

رئیس پلیس راه شمال استان اظهار کرد: تیم گشت پلیس راه باغین که در این محور در حال گشت زنی بود متوجه شعله‌های آتش شده و پس از مطلع کردن راننده تانکر، تریلر را در حاشیه امن جاده متوقف کرده و همزمان ضمن تماس با آتش نشانی با استفاده از کپسول اطفاء حریق خودروی خود، آتش را مهار کردند و با حضور تیم اتش نشانی در محل، اقدامات ایمنی لازم نهایی شد.

رضایی گفت: ماموران پلیس راه پس از کنترل حریق، ضمن رسیدگی به وضعیت جسمی و روحی راننده و کاهش فشار و استرس وارده، لاستک سوخته تریلر را تعویض و با نصب زاپاس، راننده را برای ادامه مسیر، یاری کردند.

راننده ۵۵ ساله این تانکر نیز مراتب قدردانی و تشکر خود از اقدام به موقع ماموران پلیس راه را اعلام داشت و گفت: صداقت و حس انسان دوستانه و اقدام شجاعانه و از خود گذشتگی ماموران پلیس راه کرمان ستودنی است و من فقط می‌توانم برای این عزیزان از خداوند متعال آرزوی موفقیت در ماموریت و سلامتی مسئلت کنم.

تصاویر سلاح در فضای مجازی ممنوع است

کوروش احمد یوسفی گفت:امروزه کاربران با اهداف مختلف و خاصی وارد فضای مجازی شده و با استفاده از این بستر نیاز‌های روزانه خود را مرتفع می‌کنند، اما نداشتن سواد رسانه‌ای باعث می‌شود افراد قربانی جرایم رایانه‌ای شوند.

او اظهار داشت: با گسترش فضای مجازی و عضویت افراد در شبکه‌های مختلف شاهد جرایم جدیدی در این فضا هستیم که گاه افراد خواسته و گاه ناخواسته مرتکب این گونه جرایم می‌شوند.

احمد یوسفی گفت: اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مانند بسیاری از پدیده‌های دیگر دارای پیامد‌های مثبت و منفی هستند و سواد رسانه‌ای مهارتی است که لازم است افراد در کنار استفاده از رسانه‌ها و به خصوص اینترنت به عنوان یک رسانه تعاملی به آن مجهز شوند.

او گفت:در بیشتر کشور‌ها از جمله ایران استفاده از سلاح برای شهروندان مجاز نیست و فقط در برخی شرایط استثنایی برای برخی افراد خاص اجازه استفاده از سلاح صادر می‌شود و برای کسانی که به صورت غیر مجاز سلاح حمل می‌کنند مجازات در نظر گرفته شده است.

معاون اجتماعی استان بیان کرد:قانون مجازات اسلامی شرایط عمومی جامعه را در نظر گرفته و به صورت کلی جرم و مجازات را تعیین کرده است؛ اما برخی رفتار‌ها و اعمال که شرایط اختصاصی دارند و همه آحاد جامعه را در بر نمی‌گیرند، قوانین خاص خود را دارند. مثلا قانونی تحت عنوان «قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز» برای افرادی که به صورت غیر قانونی اسلحه حمل و نگهداری می‌کنند پیش بینی شده است.

او اظهار داشت: بر این اساس طبق ماده ۹ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز، «دارنده پروانه حمل سلاح شکاری مکلف است پس از انقضای مدت به تمدید پروانه اقدام کند و چنانچه ظرف سه ماه پس از مدت به تمدید آن اقدام نکند، سلاح غیر مجاز تلقی می‌شود و مرتکب به جزای نقدی از ۱۰ تا ۲۰ میلیون ریال محکوم می‌شود.»

احمد یوسفی گفت:حال اگر بخواهیم این موضوع را مد نظر قرار دهیم که آیا می‌توان جرایم صورت گرفته در فضای مجازی را همانند محیط واقعی تلقی و مجازات کرد، باید گفت: با توجه به موارد گفته شده، جرایمی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد به جهت آنکه بازدید عمومی داشته و اغلب افراد می‌توانند مشاهده و باز نشر کنند مشهود تلقی شده و قابل پیگیری توسط محاکم ذی صلاح است.

او بیان داشت: برخی افراد با انتشار فیلم یا عکس و استفاده از سلاح جنگی اقدام به خود نمایی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه می‌کنند که پلیس و دستگاه قضائی با قاطعیت با اینگونه اعمال برخورد خواهد کرد.

معاون جتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان تاکید کرد:شهروندان باید بدانند که در فضای مجازی و یا شبکه‌های اجتماعی نمایش اسلحه اعم از مجوزدار و فاقد مجوز جرم مشهود تلقی شده و قابل پیگیری است.

تهدید جدی فضای مجازی برای برای کودکان

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: عدم توجه والدین و نظارت کافی آنان در فضای مجازی، می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری بر روح و روان کودکان و نوجوانان وارد کند.

سرهنگ امین یادگار نژاد گفت: ورود افراد کم سن به دنیای مجازی و به دنبال آن دسترسی به محتوا‌های نامناسب برخی سایت‌ها از طریق نصب فیلترشکن‌ها، پیامد‌های جبران ناپذیری بر روح و روان کودکان می‌گذارد که متاسفانه برخی از والدین نه تنها نظارتی بر فعالیت سایبری فرزندان خود ندارند بلکه آن‌ها را در فضای مجازی رها کرده اند.

او بیان کرد: تهدیدات فضای مجازی بسیار بیشتر و متنوع‌تر از تهدیدات و آسیب‌های فضای واقعی بر علیه کودکان است و برای پیشگیری از آسیب‌ها باید در استفاده از این تکنولوژی نهایت دقت و هوشمندی را به کار ببریم.

سرهنگ یادگار نژاد با اشاره به اینکه امکان استفاده از سایت‌ها توسط کودکان به دلیل کنجکاوی زیاد و بی‌تجربگی آنان بیشتر است، گفت: قرار گرفتن متعدد کودکان در برابر محتوا‌های غیراخلاقی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند خشونت کلامی و عملی را در آنان افزایش دهد، زیرا آن‌ها با توجه به اقتضای سنیشان در برابر استفاده از انواع فیلترشکن‌ها آسیب پذیرتر هستند.

ناکامی در عبور شبانه ۴۳۸ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان کرمان از توقیف یک دستگاه خودروی پژو حامل ۴۳۸ کیلو تریاک هنگام عبور شبانه از محور مواصلاتی شهرستان بم به مرکز استان خبر داد.

سردارعبدالرضا ناظری افزود: ماموران تیم گشت پلیس امنیت عمومی شهرستان “بم” هنگام گشت زنی شبانه در بلوار اصلی این شهر که در امتداد محور”بم-کرمان” واقع است به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک و به آن دستور ایست دادند، اما با تغییر مسیر و فرار این خودرو با سرعت زیاد و انجام حرکات مخاطره آمیز مواجه شدند.

او گفت: ماموران نیز بلافاصله طی یک عملیات تعقیب و مراقبت و با شلیک چند تیر هوایی، این خودرو را متوقف کردند، اما راننده آن با استفاده از زمین‌های خالی و محدوده مسکونی حاشیه جاده از دید ماموران خارج شد.

فرمانده انتظامی استان تاکیدکرد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۴۳۸ کیلو و ۶۲۰ گرم تریاک کشف کردند و بنا به پیگیری‌های پلیسی، این متهم فراری که به خیال خام خود قصد داشت این محموله را به صورت شبانه به مرکز استان و به دیگر نقاط کشور منتقل کند به زودی شناسایی و دستگیر خواهد شد.

دستگیری سارق با ۱۳ فقره سرقت در کهنوج

سرپرست انتظامی شهرستان کهنوج  از دستگیری یک سارق و اعتراف وی به ۱۳ فقره سرقت ساختمان‌های در حال ساخت خبر داد.

سرهنگ حیدر احمدیوسفی بیان کرد :در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان‌های در حال ساخت، ماموران کلانتری ۱۱ شهر کهنوج با انجام اقدامات اطلاعاتی و شگرد‌های پلیسی هویت عامل این سرقت‌ها را شناسایی و این فرد را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

او گفت: این متهم در تحقیقات پلیسی و پس از ارائه مستندات موجود به ۱۳ فقره سرقت از ساختمان‌های در حال ساخت اعتراف کرد.
سرپرست انتظامی شهرستان کهنوج با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، از شهروندان خواست: ضمن توجه بیشتر به اقدامات پیشگیرانه موارد مشکوک را از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح




پلیس مانع از انفجار نفتکش شد/تصاویر سلاح درفضای مجازی ممنوع است

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? پلیس مانع از انفجار نفتکش شد/تصاویر سلاح درفضای مجازی ممنوع است