پلیس راه کرمان ۱۲ هزار همیار پلیس را آموزش داد

کرمان- فت فتو- رییس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به اجرای پویش “۱۸ – ۱۸، گفت: در راستای اجرای این پویش بیش از ۱۲ هزار همیار پلیس توسط کارشناسان پلیس راه آموزش های عملی ترافیک را دریافت کردند. به گزارش روز سه شنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس […]

کرمان- فت فتو- رییس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به اجرای پویش “۱۸ – ۱۸، گفت: در راستای اجرای این پویش بیش از ۱۲ هزار همیار پلیس توسط کارشناسان پلیس راه آموزش های عملی ترافیک را دریافت کردند.

به گزارش روز سه شنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمان، سرهنگ علی رضایی در تشریح این خبر افزود: از آنجایی که ۱۸ درصد از قربانیان تلفات سوانح رانندگی را افراد زیر ۱۸ سال تشکیل می دهند، پلیس راه پویش “۱۸ – ۱۸” را به منظور حفظ جان و تامین ایمنی و سلامت این گروه سنی راه اندازی و به صورت مستمر آن را توسعه می دهد و این از مهم‌ترین برنامه‌های عملیاتی و فرهنگی مستمر پلیس راه است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های توسعه پویش یک روزه “۱۸- ۱۸” ، راه اندازی کمپین”کودکان را نجات دهیم” است که در این کمپین علاوه بر جلب مشارکت مربیان، والدین و دانش آموزان، طرح آموزش حضوری محصلان در دستور کار کارشناسان پلیس راه است.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان اظهار داشت: مرحله اول این طرح مهم، با استقبال، هماهنگی و همکاری بسیار خوب آموزش و پرورش، قبل از پایان سال تحصیلی و قبل از شروع امتحانات دانش آموزان با حضور کارشناسان پلیس راه در مدارس برای آگاهی بخشی و دانش افزایی آنان و نیز توسعه طرح همیاران پلیس و جلب همراهی و مشارکت آنان برای پیشگیری از تخلفات رانندگی و حفظ جان کودکان قبل از شروع سفرهای تابستانه به مرحله اجرا در آمد.

وی ضمن قدردانی از همکاری اداره کل آموزش و پرورش و معاونت پرورشی این اداه کل و روسا و مربیان مدارس، ادامه داد: در این همایش، دانش آموزان آموزش‌های مرتبط با حوزه ترافیک را دریافت و هر کدام به عنوان نماینده فرهنگی در خانواده از وقوع تخلفات رانندگی پیشگیری خواهند کرد.

سرهنگ رضایی، گفت: در مرحله اول اجرای طرح “کودکان را نجات دهیم” روز گذشته به صورت همزمان در بیش از ۴۸ مدرسه ، کارشناسان پلیس راه شمال استان به صورت همزمان در مقاطع مختلف تحصیلی، به صورت عملی نیازمندی های ترافیکی و آموزش های لازم را به ۱۲ هزار و ۶۰۰ همیار پلیس آموزش دادند.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان بر نیاز توسعه پویش ۱۸”- ۱۸”برای حفظ جان کودکان از سوانح رانندگی با مشارکت تمامی دستگاه های مسئول در حوزه ترافیک تاکید کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این همایش و ارتقا سطح آگاهی دانش اموزان و نظارت آنان بر رفتار ترافیکی والدین در سفر های تابستانی، شاهد کاهش سوانح رانندگی باشیم.




پلیس راه کرمان ۱۲ هزار همیار پلیس را آموزش داد

منبع: ایرنـا
? پلیس راه کرمان ۱۲ هزار همیار پلیس را آموزش داد