پروژه فاضلاب شهر سیرجان آذرماه امسال بهره برداری می شود

فت فتو/کرمان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه فاضلاب سیرجان ۸۰ درصد است و تا آذرماه پروژه فاضلاب و تصفیه خانه آن به بهره برداری می رسد. “محمد طاهری” عصر امروز هشتم شهریورماه در آیین بهره برداری از چند طرح آبرسانی در سیرجان با حضور استاندار کرمان اظهار کرد: […]

فت فتو/کرمان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه فاضلاب سیرجان ۸۰ درصد است و تا آذرماه پروژه فاضلاب و تصفیه خانه آن به بهره برداری می رسد.

“محمد طاهری” عصر امروز هشتم شهریورماه در آیین بهره برداری از چند طرح آبرسانی در سیرجان با حضور استاندار کرمان اظهار کرد: پروژه آبرسانی اضطراری شهر بلورد امروز بهره برداری می شود که در پیک مصرف ۲۵ لیتر آب در ثانیه به شبکه آبرسانی این شهر تزریق می کند.

وی افزود: این پروژه با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال راه اندازی شد و تامین آب شرب شهر بلورد و روستاهای اطراف تا ۲۰ سال آینده تضمین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان از پروژه دیگر سخن به میان آورد و اظهار کرد: ۸۵ کیلومتر شبکه آب آشامیدنی شهرستان سیرجان بازسازی و توسعه داده شده و ۱۰۰۰ خانوار از آب آشامیدنی مطمئن برخوردار کردند.

وی بهره برداری از نیروگاه خورشیدی در محل اداره ابفای شهرستان سیرجان با ظرفیت ۳۰ کیلووات که بیش از یک سال وارد مدار شده را از دیگر پروژه های مورد افتتاح امروز اعلام کرد.

طاهری از آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۰ روستای شهر بلورد خبر داد و اظهار کرد: ۲۱۸ خانوار با اتمام این پروژه از آب آشامیدنی بهره مند می شوند و برآورد هزینه اجزای این پروژه ۶۷ میلیارد ریال است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه فاضلاب سیرجان با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست، گفت: اکنون ارزش این پروژه ۶۴۰ میلیارد تومان است و درحال حاضر ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه و ۲۳۶ کیلومتر پروژه اجرا شده و همچنین پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه آن ۸۰ درصد است  و تا آذرماه فاضلاب و تصفیه خانه آن به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل آبفای استان کرمان عنوان کرد: شهر سیرجان از نظر کیفیت آب دچار مشکل بود و برای حل مشکل کیفی آب راهکارهایی ارائه شد و در نهایت براساس نظر کارشناسان آب چاه ها در قالب یک سامانه به محل تصفیه خانه کنونی شهر به طول ۲۲ کیلومتر منتقل و تصفیه شوند و تا کنون ۱۸ کیلومتر آن با ۴۵ میلیارد تومان اعتبار اجرا شده و حدود ۲۰ میلیارد تومان دیگر برای اتمام آن نیاز داریم و اگر تامین اعتبار شود ظرف سه ماه آینده این پروژه نیز به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام




پروژه فاضلاب شهر سیرجان آذرماه امسال بهره برداری می شود

منبع:ایـسنا
? پروژه فاضلاب شهر سیرجان آذرماه امسال بهره برداری می شود